Sömnsvårigheter o rastlöshet- kokosfett?
De sista nätterna har jag varit trött utan att kunna somna. Det kryper i kroppen av energi, jag blir rastlös och frustrerad. Jag har ätit LCHF sen mars i år och är nära slutet av min viktminskningsresa.
Min hunger har ökat kraftigt de senaste två veckorna eller så trots att min kost är densamma. Jag spekulerar i om det beror på att kroppen inte har mycket eget fett kvar att släppa ifrån sej?
För att råda bot på ev fettbrist har jag lagt till ekologisk kokosolja, några teskedar efter middan (då jag inte blir mätt och nöjd längre). Kan det vara kokosfettet som spökar och håller mej vaken? Jag mår inte illa som jag förstått att man kan göra av kokosolja.

Testa att ta kokosfettet på fm istället, själv tar jag det i fm-kaffet.

Det kan vara ett tecken på stress, och behöver alltså inte ha nåt med kosten att göra.

Äter du Levaxin för sköldkörteln? Då kan du behöva ändra dosen.
Jag får sömnsvårigheter och blir rastlös när min dos ligger för högt!
Nej, inget sånt. Jag tror grundorsaken är stress, precis som Pasi föreslog, och inte kokosfettets fel. Däremot tycks viktminskningen ha tagit fart med kokosoljan :-)

Det kanske låter konstigt, men prova att göra något fysiskt, så stt du också blir fysiskt trött. Har nyligen själv börjat gå på yoga och måste säga att efter ett pass är jag avslappnad både i kropp och sinne.
Jag går promenad med hundarna innan jag lägger mej. Jag brukar inte ha problem att somna, tvärtom. Det är nåt just nu som stör.