Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 3543 ggr
jatne
0

hur mycket ska man äta?

Jag ska börja mitt nya liv (hur många gånger har man inte sagt det?) på måndag med lchf. Men jag undrar hur mycket man ska äta. Min man har ätit detta sedan i påskas och har gått ner 25 kg, vilket är bra. Han har bara ätit precis det han velat och hur mycket som helst förutom då kolhydrater förstås. Men funkar detta? jag läser era inlägg och ser tabeller på hur mycket ni ätit och vägt maten, detta kommer jag inte orka, det vet jag.  Så vad säger ni, ät på, eller?

mikaelj
0

Ät på. Gör som din man.

En bok som hjälp på traven kanske vore en idé?

jatne
0

tack för ditt svar, då vet jag, bara ät. Jag har två böcker som jag nog får titta lite mer i.

Cola light, är det ok i början, det är ju inga kolhydrater i?

Mervi
0

Ät så du är nöjd och undvik kolhydraterna men ät lite grönsaker i alla fall.

Cola light kan trigga sockersuget så kan du skippa det så är det bra.

Lycka till!

ingrid-in-sweden
0

Ät mat i början och skippa våg-tanken - mät Dig när Du börjar. Du komemr säkerligen att vara mer hungrig i starten - det är normalt när kroppen 'jublar' :) och viktuppgång är inte helt otrolig heller. Dock efter ett tag brukar hunger och mättnadskänslorna rätta till sig - sug försvinner och kroppen inrättar sig efter den nya 'regimen'. Då är det dax å börja mäta sig :)

HerrKaos
0

Jag tycker att det är en av denna kosts stora fördelar - man behöver inte väga och räkna maten. Kroppen signalerar själv hur mycket man ska äta.Tror inte heller att det spelar någon roll om man äter 1 eller 10 ggr./dag utan man äter när man är hungrig helt enkelt.

Glad

TheFateater
0

Jag började LCHF för 1 och  enhalv vecka sedan. Fuskade lite i början så egentligen är jag bara på dag 5. Minskar lite varje dag. Jag både väger och mäter. Tror att det behovet minskar med tiden men just nu vill jag ha koll på måtten eftersom min hjärna inte tror på att det kan vara så lätt.

Läste just wimawe:s inlägg Vikten skenar och det triggar igång ångesten. Vad gör hon för fel? Ett år och tre kilo upp. Inge bra. Och kan det hända mig också? Därför mäter jag tills jag vet vart det barkar hän.

cowboy-63
0

Tänker på det här med att äta så kroppen är nöjd. Ganska ofta får jag inte i mig mer än kring 1000 kcal och kan helt enkelt inte få i mig mer. Då hamnar jag ju på svält och går då alltså inte ner i vikt,,, eller?