Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3003 ggr
Aliki
0

Pizza alternativ: Calzone

Ser i övriga trådar att många saknar bl.a pizza så här kommer min fredagsfavorit igen

Fredag, jättetrött och längtan efter att köpa hämtmat och dö i soffan utan att passera affären….men nix!!

Det blev hemmagjord pizzafyllning och det tog nog inte mer än 1/2 timme med besök på Coop och systemet inräknat.

• 1/2 hackad lök
  • Hackade champinjoner (ca 8st)
  • 1 grön paprika i småbitar
  • 1 paket bacon i småbitar
  • strimlad skinka
  • riven ost (mycket!..ca 5 dl.)
  • salt, peppar och oregano

Steker allt i smör och kryddar…..skinkan får åka med på slutet. Sedan flyttar jag över allt till en form och blandar ner osten och kör färdigt i micron.

Går säkert att göra i ugn som gratäng…men jag vill ha "fastfood" och dessutom osten smält och såsig som Calzonefyllning.

Detta gör jag bara när jag får tag på riktigt billig ost (typ gouda i bit 39:-/kg.) och dessutom köper jag billigaste rökta skinkan (skivat smörgåspålägg).

Sonen äter med ett par bitar flatbröd eller på en tortilla. Jag äter med isbergs- eller vitkålssallad.

Hoppas detta kan hjälpa några av er att mota pizzasuget.

Fortsatt Trevlig Helg!

Aliki
0

Glömde…. formen jag gjorde igår räcker till 4 mättande portioner.

tokloppan-81
0

låter väldigt gott, det måste jag prova nångång Tungan ute

rottizz
0

jag brukar köpa vanlig inbakad pizza och bara äta innehållet- blir fundersam om det kanske inte är ok???

Aliki
0

Jag vet  inte om det är bättre eller sämre med köpepizza, men det bör vara billigare att göra egen pizzafyllning och dessutom kan man ju faktiskt variera efter smak.

Kanske några skivor salami, med eller utan grönsaker eller x-tra ost Flört

Av lathet har jag vid något tillfälle köpt bara en burk med sallad på pizzerian, inte populärt och kanske inte kolhydratfritt….

Ta-Co
0

Jättegott!! Tack så mycket för receptet!!

Jag la fyllningen på oopsies och in i ugnen i 200 grader ca 10 minuter. Hade dessutom en pressad vitlöksklyfta i fyllningen.

Det blev mycket uppskattat även av pojkvännen som fick sin fyllning på vanligt bröd.

Skrattande