Artikel om transfetter i KV
Jag hittade också den precis! 

I Fetsmarts blogg tipsas om en artikel i dagens Expressen, skriven av Per Hägred. Han skall uppmuntras! Jag tycker det är lindrigt uttryckt upprörande att de ekonomiska intressena är så starka att man i att industrin proppar i farliga ämnen i maten, bara för att tjäna småpengar, åtminstone per enhet. Usch o fy! Och livsmedelsverket gör förstås ingenting.
God fortsättning förresten!

Jag såg precis att expressen.se startat ett upprop mot transfetter. Hjälp till att protestera!
Jag hörde ett inslag i nyhetsmorgon för ca tre veckor sedan, där de berättade att staden New York kommer att ha ett totalförbud mot transfetter inom kort. Restaurangerna protesterade och menade att de aldrig skulle hinna hitta en ersättare tills dess (kommer inte ihåg hur nära i tiden förbudet ligger). Tänkte senast i morse på att det är underligt att efter inslaget i morgontV så har det varit alldeles tyst här i Svedala??? Det är bra att vi skriver om det här också! Tror faktiskt att en sådan här sajt kan skapa irritation hos fettindustrin!
…vilket iofs är snedvridet, eftersom vi rent generellt är fettälskare
Bara det är bra fett!
Jag älskar smör och kokosfett och äter det med glädje.
Det gäller bara att slå hål på myten att det är farliga transfetter i smör och grädde som många i "allmänheten" tror.
Numer pensionär i Nynäshamn
Hmm kanske bäst att förtydliga sig till transfettindustrin…matproducenter som levererar bra och sunda fetter tror jag inte känner sig hotade av ett sånt här forum, tvärtom

Artikel i AB från i somras av den härliga Karin Ahlberg som beskriver mera om dessa konstiga fetter
http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,869463,00.html
Mycket bra förklaringar tycker jag
//Karin

Intressant läsning - tack!
// staffan

Någonstans har jag tidigare nämt majonäs och undrat vilken sort ni köper, men nu har jag glömt bort vart det var och vill bara tala om att jag började undvika den majonäs jag köpt här, eftersom det bara var angivet veg. olja. Idag har min sambo gjort majonäs av 1 ägg, 1 äggula och olivolja med lite salt. Det blev mycket bra, for att ta bort den starka smaken av jungfruolja tillsatte han en vitlöksklyfta. Ett bra sätt att äta mer fett, har just ätit grillspett och doppat köttbitarna i majonäsen.
jag äter inte så mkt majonnäs och den jag äter brukar vara Konsums blåvita
Numer pensionär i Nynäshamn
#8: Nu har jag delgivit forumisterna på ett forum för småbarnsföräldrar länken. Där kan man nämligen tala om fettskrämda människor! Idealet verkar ofta vara att äta vegetarisk mat (och gärna fettsnålt, huvva för naturligt fett…) åtminstone en eller ett par dagar i veckan, och några har sina barn på "vegetariska dagis".