Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 3205 ggr
Tigermatte
0

Ett halvår med LCHF!

Hej!

Vill gärna dela med mig av en liten "lägesrapport", så här exakt 6 månader efter att jag började med LCHF, den 4 april.

Startade på 63,8 kg och nådde målvikten 54,8 den 19 augusti. Nu, 1½ månad senare, ligger jag konstant mellan 54,0 och 54,5. Det verkar som om jag slutat gå ner och nått någon form av idealvikt…kanske.

Visst har viktnedgången varit rolig och nödvändig men jag måste ändå säga att det ju finns så många andra fördelar med LCHF. Jag tänker framförallt på det där tidigare suget som jag verkligen inte saknar, och hur sur jag blev när jag var hungrig. Skönt att slippa.

Jag tycker också att jag äter så himla gott! Jag tröttnar faktiskt aldrig på omelett, som jag i stort sett äter dagligen, med lite olika variationer. Och osten - mmmm!!!

Övriga familjen äter inte som jag men de accepterar med glädje riktigt smör och vispgrädde m.m. och det räcker ju en bra bit. Trots att min man äter kolhydrater har han också gått ner i vikt. Han äter mindre portioner och tycker själv att han blir mättare av den "nya" maten jag lagar.

Jag har tidigare gått ner i vikt med lite olika metoder, Viktväktarna, tallriksmodellen etc. men sen alltid gått upp alltihop igen! Jag känner mig ganska säker på att det inte kommer att hända den här gången. Jag ser fram emot att ge en ny lägesrapport efter ett år med LCHF.

Ha det gott, alla ni som kämpar där ute, och ge inte upp!

Margareta
0

Tack för den solskenshistorien - vi ser fram emot 1-årsrapporten!

Numer pensionär i Nynäshamn

MissMullig
0

Tigermatte

Grattis vad roligt att det gått så bra för dig.

Mervi
0

Grattis! Kul att läsa om positiva saker.Skrattande

puschel
0

Grattis! Vad kul att det gått så bra. Glad

Tigermatte
0

Tack! Vad ni är snälla Skrattande!

Måste passa på att säga att det här forumet betytt mycket under tiden.

Cheesus
0

Härligt! Ser också fram mot 1-årsrapporten.

cattan
0

Hej, jag blir glad av att läsa att det finns dem som lyckas på riktigt, jag har varit med sedan i juli den här gången och mår bättre än någonsin både till kropp och själ, är inte längre drogad och bedövad och har minskat drygt 9 kilo sedan i juli. Roligt att läsa fler berättelser!