OT Vad betyder ett normalt blodvärde?
Har skrivit om dottern innan. Vi håller på att försöka få henne utredd när det gäller allergier och hälsan i övrigt.
Sist vi var och tog prover (för att kolla gluten) hade hon ett normalt blodvärde. Vad kan man utläsa av detta? Vad kan man utesluta, typ?
Har ingen aning om vad jag ska be om för något och läkarna verkar inte särskilt nyfikna, om jag ska vara ärlig.
Hon har precis fått konstaterad gräsallergi, och har haft besvär ett tag nu, speciellt sen senare delen av sommaren. Dock tycker jag väl att det borde ha gett med sig lite nu när det (väl?) inte är sensommar ens. Hon kan ha varit besvärsfri på skolan och sen komma hem och få röda, "vattniga" och kliande ögon efter en kvart. Även på natten har det kommit. Ibland är det även lite på skolan, men det finns liksom ingen logik i det hela, tycker jag.
Vi har bett om vidare allergiutredning, just på födoämnesfronten, men de sa bara att om blodvärdet är ok så behöver man inte kolla vidare. Finns det någon sanning i detta tro?
Hon hade en liten liten rodnad på hund, men ingen upphöjning och då var det ingen allergi sa läkaren. (kanske tjatar om samma saker i inläggen, men vill få med allt när jag har en ny fråga) Vi har hund…
Tja, sen helt allmänt. Vill veta om det är något som är fel i hennes kropp.
De senaste dagarna har hennes utslag (blossigt röda partier) på baksidan av låren /början till rupman blivit värre och igår kväll hade det blossat upp ordentligt. Hon var röd på rumpan och nästan ända ner i knävecken. Hennes pappa har liknande. Det har kommit tillbaka på honom nu de senaste åren. Han hade det mycket när han var liten, precis på samma ställe.
Vi ska tillbaka till läkaren efter månadsskiftet och visar inte glutentestet något så känns det som om de kommer släppa oss. Vad kan man kräva? Vill inte släppa detta nu.
Åh vad detta stressar mig. Eller så är det bara så att det är normalt för henne att vara blek (jag är väldigt ljus i hyn), ha mörkare partier under ögonen och torra läppar till och från? (trots fett mat hemma) Kanske jag som överreagerar?
Fast det är faktiskt många som håller med mig i att hon inte ser helt kry ut. De säger att hon ofta ser "blank" och "genomskinlig" ut.
Finns det några sjukdomar som läkarna missar att kolla, eller hennes bra blodvärde säger allt?