Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 3621 ggr
frukaos
0

Lite spännande recept?

Hittade en kille på youtube som visar Atkins recept men det känns som om det skulle funka för LCHFare också, eller?

Linfrömjölbröd (Tror att Flax meal=Linfrömjöl)

Killen har fler recept men jag fattar inte alla ingredienter. Min mat-engelska är lite rostig :)

annainorrland
0

Vad är det för ingredienser i brödet förutom ägg och smör. Linfrömjöl? Är det krossat linfrö?

[Pennylane1]
0

golden flaxseed, jag tror inte jag sett det här, gyllene linfrön alltså. Det är bara det han har, plus smör, ägg och bakpulver.

frukaos
0

Det verkar vara ägg, smör, bakpulver och linfrömjöl.

Det verkar ju finnas en hel radda spännande mjöler om man bara får tag på dom; kokosmjöl, kastanjemjöl (osäker på kolis-halten) etc…

[Pennylane1]
0

det han säger i början är att han föredrar att ha omalda frön (fortfarande golden flaxseed) för att det håller sig bättre, men han använder det malt i brödet. Vill man ha färdigmalt ska man förvara det i kylen säger han, för att det oxiderar antar jag han menar, hör inte riktigt vad han säger där.

Han föerdrar de gyllene linfröna för att det blir ett ljust bröd och för att det smakar bätte än de bruna.

frukaos
0

Undrar hur man maler linfrö hemma? Måste man ha nå'n specialapparat eller mortlar man?

[Pennylane1]
0

jag kör i en bullet.

Tisdag
0

Risenta har gyllene linfrön, har inte provat dem själv än men sneglat lite på dem i butiken.

[Pennylane1]
0

do har jag inte sett häromkring, vårt coop har inte Risenta utan bara saltå kvarn, men det bör väl finnas på andra ställen! Får kolla runt lite för omväxlning förnöjer!