Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3185 ggr
Margareta
0

Bästa julklappen?

En ny vimpel till vår 12 m höga flaggstång, den vimpel som fanns när vi flyttade in var alldeles solkig och trasig och sådant gillar jag INTE.

Jag önskade mig den av barnen och fick en i alldeles rätt storlek. I övrigt uppskattar jag Viveca Lärns böcker och fick därför hennes senaste roman.

Numer pensionär i Nynäshamn

[Saiva]
0

En pannlampa och en reflexväst! Cool

korseett
0

jag fick en digitalkamera av min man. men jag tror att mina väninnor säger att de fick bästa julklappen av mig… de har det tufft och jag har bjudit dem på en resa tlll Italien i vår.. Jag har räknat ut att det jag nu sparar på allt sött som jag förut köpt så har jag betalt den resan på ett år… hjälp va péngar det måste ha gått åt!

Katarina2
0

Hur blir man väninna med dej--90kgaldrigmer?….:)

jazza
0

En ny mjuk morgonrock, så fin….PIA

korseett
0

Katarina2

du kan komma med som handbagage…

Ser att det kunde tolkas som klubben för egen beundran men jag ville bara berätta om att jag gett resan för det var så underbart att få ge den till dem. Jag älskar att ge! Ni skulle ha hört reaktionerna och jag bara myste… Till saken är att de är mina bästa väninnor och att de alltid ställt upp för mig. Nu har den ena opererat bort livmodern pga endometrios och den andra har skelettcancer och har inte så lång tid kvar så jag ville ge oss ett minne tillsammans innan det var kört.

BigBr
0

Ny vit toastol istället för den gamla spruckna senapsgula…

korseett
0

vilken bra grej! en toastol! Frågan är nu bara- var den inslagen i papper???

BigBr
0

Nej inget papper men en rosett!

korseett
0

nej! skithäftigt!!! alltså jag menar det verkligen

Katti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den bästa julklappen gav jag mig själv, och det en hel månad före jul! Bästa sättet att få vad man vill ha har jag kommit på Skrattande. Och för mig dessutom enda sättet att få något över huvud taget verkar det som Ledsen. Köpt för en massa pengar som vi inte hade, så maken var inte helt glad… Jag sa åt honom att sätta ett rött sidenband runt halsen på henne på julafton så att hon blev en riktig julklapp. Fast det glömde han visst! (Se bilden! Den uppmärksamme har sett henne som julkort i ett tidigare inlägg, men här är hon utan snö och tomteluva!!!)

Katarina2
0

Gud vilken söt vovvsing….:)

Min bästa julklapp var en interntelefon så jag slipper skrika och leta efter barnen..när maten är färdig…när det är läggdags…när telefonen ringer och det är till dom…etc.etc.

navarro
0

Som tur är firar man inte jul som i Sverige. Tyvarr vill jag att den här tiden går sa fort som möjligt, vara långt bort från familjen och inte ata den julmat man ar van vid, till och med kökets dofter saknas när man inte är så nära. De första åren jag bodde i Spanien akte jag hem ofta, men att bara sitta och ha andnöd och vanta pa att det skall bli dags for återresa, ar inte skoj varken for familjen eller mej. Detta skriver jag inte for att förstöra er julglädje utan for att ge uttryck for alla som tyvarr inte kan vara med sina nära och kära under jul och nyarshelgen. Krama om varann och njuta av allt som man normalt tar for givet, borde vara den basta julklappen.

Mervi
0

navarro: jag har varit i Finland 2 jular sedan jag åkte därifrån 1969. Jag har fått en ny familj här och firar jul med dem. Jag har haft underbara svärföräldrar och man och så kom barnen och sedan barnvarnen så jag saknar endast snön till julen. I Skåne kommer snön sällan vid denna tid. Jag brukar laga lite finsk julmat och baka lite finska kakor och så har vi blandat till det.

Jag träffar min mor och syster och syskonbarn vid andra tider på året istället för jul. Men jag förstår dig som är så långt borta som i Spanien.

irren
0

Jag fick en skärmaskin av min man…….har sagt i flera år att jag skall köpa en sån,men det blir ju aldrig av.

Amiechan
0

Bästa presenterna var alla böckerna maken och jag gav varandra. 15 stycken blev det :D och de flesta ska vi läsa högt för varandra.

Vi fick en rejäl slant från mamma och pappa också och det kom lite som en chock :D Så nu ska här köpas symaskin! Jag är så glad! :D 

Och det var underbart att ha hela familjen hemma hos oss på julafton (mamma, pappa, systrarna, mormor och ena systerns sambo). Vi hade det härligt :)

Margareta
0

Amiechan: Min dotter fick en symaskin av oss i julklapp och den blev uppskattad. Hon köpte lägenhet i somras…

SvartKaffe
0

Jag fick en alldeles egen smidig liten skruvdragare så jag slipper använda vår stora som har jättetungt batteri.

lillajag
0

Jag fick en ny mobil som har både mp3-spelare och stegräknare av min käre gubbe. Han har även nyckelhålsmärkt mig eftersom jag numera är fettsnål och inte fullproppad med socker och salt, fiberinnehållet bör dock vara för lågt misstänker jag.

TinaH
0

Gångstavar,

med stegräknare och radio och pulsmatar-apparat till. =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Juliette-
0

Min bästa julklapp var min kattunge Cornelia. Ja jag fick henne faktiskt i julklapp/födelsedagspressent kombination hehe.. Dock lite i förskott då hon är 6månader nu men de kan man ju inte råför när dom är leveransklara :)

Undin
0

Mp3 spelare köp av mig från min far för pengar jag fick i födelsedags present. Jag hade bestämt att spara dem till jag nådde mitt fösta mål.

artch
0

Min bästa julklapp kommer i augusti. Så vi får väl se hur det går med kosthållningen när man är gravid Glad Alla smaker smakar mer och alla lukter luktar mer. Intressant!

Mervi
0

artch: grattis och lycka till!Glad

Margareta
0

artch: Grattis och lycka till från mig också… glöm inte magnesium om du får ont i kroppen…

Amiechan
0

Vad roligt artch! Grattis och lycka till :)

Dags att börja äta extra omega-3 om du inte redan gör det ;-)