Rårörda lingon utan socker?
Ja, hur gör man det? Blev så sugen när jag var ute i skogen idag, så jag plockade några deciliter.
Eller kan jag göra något annat med lingonen så jag kan servera dem till vilt?
Jag har tillsatt sötningsmedel om dom smakar för surt.
hm… rårörda lingon utan socker frågar du hur man gör det? Man rör lingon? Lägger dom i en skål och rör runt tills de går sönder, ev. mixar… men surt lär det bli…
Jag brukar koka lingonsylt utan att tillsätta socker. Jag tycker inte det behövs. Lingon ska smaka surt och då behöver man bara ta lite
Rårörda lingon gör man genom att röra lingon med socker och låta det stå och safta till sig. Men ni menar att man bara kan låta lingonen stå och safta sig? Sockret är ju också konserverande. Själv trodde jag det bara var vatten och lingon, men jag har blandat ihop det med något annat, tror jag.
Tror jag slänger dem i frysen och bara tar fram lite när jag vill ha till mat.
I år har jag kokt lingonsylt med lite sukrin i. Jag tog mindre än en tredjedel än vad det stod i receptet så en liten klick kan man unna sig till köttbullarna när det är fest!
jo sindri det är ju rårörda lingon men du ville ju inte ha socker? Därför trodde jag att mixa var sättet man kunde göra, om det inte gick att röra sönder dom.
Varför inte prova med lite stevia?
Sukrin funkar utmärkt med bär, eftersom det ju finns i naturligt i dem i mindre mängd.

Jag brukar ha lingon i frysen och sen ta fram några stycken och köra i mikron vid högtidliga tillfällen.
äter du dem också eller nöjer du dig med att tina dom 
Jag tar lingon ur frysen och serverarar dem nytinade och hela till renskav t.ex.
Jättegott även utan socker!