Kinaresturang!
Hey!
Imorron ska familjen ut och äta på kina, skippar man nudlarna och riset finns det ju nästan bara nyttigheter!
Kött i massor, olika grönsaksmixer and so on.
Filurar dock lite, jag är galen i friterad kyckling!
Kan man äta det?
Jag menar, det är ju fett, men vad består själva 'friteringen' mera av?
/Fundersam Liten my 
Skippa friterad kyckling! Frityrsmeten innehåller transfetter i massor + massor av kolhydrater.

Tempurasmeten som man doppar kycklingen/räkorna/fläskfilén i, består av vete/majsmjöl, sodavatten och kryddor. (Iallafall den jag gjorde själv då det begav sig). Ibland är de panerade i ett ströbröd som heter panko också. DVS att det är massor av kolhydrater i.
Tyvärr är inte kinaresturang det bästa alternativet direkt, då det ofta är mycket natriumglutamat i maten, och gärna socker också.
Men gör det bästa av situationen och ät nån god gryta. :) Jag gillar biff i purjolök om jag måste äta kinamat.
Hoppas att det är en god och trevlig upplevelse iallafall!

Stekt anka brukar vara en höjdare om de har
Håller med mazen, anka brukar vara bra. Även om man skippar ris och nudlar är det som sagt en del annat jox i de olika rätterna. Jag brukar ändå ta wokad kyckling med cashewnötter. Men nån här berättade att kycklingköttet är marinerat i socker…huh! Men det blir kanske Kinarestaurang som mest en gång i månaden och då får det väl duga….
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"