Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 4863 ggr
xLillaMy
0

Kinaresturang!

Hey!
Imorron ska familjen ut och äta på kina, skippar man nudlarna och riset finns det ju nästan bara nyttigheter!

Kött i massor, olika grönsaksmixer and so on.

Filurar dock lite, jag är galen i friterad kyckling!
Kan man äta det?
Jag menar, det är ju fett, men vad består själva 'friteringen' mera av?

/Fundersam Liten my Obestämd

lc-solkatt
0

Skippa friterad kyckling! Frityrsmeten innehåller transfetter i massor + massor av kolhydrater.

Puhlo
0

Tempurasmeten som man doppar kycklingen/räkorna/fläskfilén i, består av vete/majsmjöl, sodavatten och kryddor. (Iallafall den jag gjorde själv då det begav sig). Ibland är de panerade i ett ströbröd som heter panko också. DVS att det är massor av kolhydrater i.

Tyvärr är inte kinaresturang det bästa alternativet direkt, då det ofta är mycket natriumglutamat i maten, och gärna socker också.

Men gör det bästa av situationen och ät nån god gryta. :) Jag gillar biff i purjolök om jag måste äta kinamat.

Hoppas att det är en god och trevlig upplevelse iallafall!

mazen
0

Stekt anka brukar vara en höjdare om de har

Johannika
0

Håller med mazen, anka brukar vara bra. Även om man skippar ris och nudlar är det som sagt en del annat jox i de olika rätterna. Jag brukar ändå ta wokad kyckling med cashewnötter. Men nån här berättade att kycklingköttet är marinerat i socker…huh! Men det blir kanske Kinarestaurang som mest en gång i månaden och då får det väl duga….

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"