Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3655 ggr
maxiq
0

Homer har sålt sig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…till engelska Hälsodepartementet:

"Enligt en färsk prognos kommer var femte barn i England vara överviktigt eller lida av fetma nästa år.

För att komma till rätta med problemet satsar regeringen sju miljoner på den nya kampanjen där Channel 4:s tittar kommer kunna följa de tecknade karaktärernas förvandling från sunkiga skräpmatsätare till hälsosamma, friska familjemedlemmar, knaprandes på morötter och äpplen i stället för chips och godis"

Doooh! Skrikandes

Pasi
0

Usch då, vad hemskt!Förvånad

Wtn3
0

Tja, morötter och äpplen är väl å andra sidan mindre skadligt än Homer's kosthållning, haha. Tänk om någon berättade för honom att han kunde bli smal och ändå fortsätta äta massa ägg och bacon… Fast känner jag honom rätt så är han hellre fet än ger upp öl och chips.

cattan
0

Jag vill att Hoomer ska dricka öl som vanligt (gnällande).

Margareta
0

Kan man inte få dem att äta smör åtminstone?

Numer pensionär i Nynäshamn

Alfers
0
maxiq
0

"When you’re in my house you shall do as I do and believe who I believe in. So Bart butter your bacon."

Skrattande

Karen
0

Oh Nooooooo Save Meeeee…………

Wtn3
0

Haha, klassiskt, fast Barts svar på det är "But dad, my heart hurts!"

maxiq
0

Men det är ju därför som Bart ska öka på fetthalten! Han äter ju bara kakor annars.

Flört

Karen
0

Tur att jag bara har tva da Flört

Janice
0

"Som bomull runt hjärtat" säger min sockerråtta till sambo när han äter min goda feta mat. Tungan ute

Wtn3
0

Inte direkt, hans hjärtsmärta dyker upp när han börjar bre smör på baconet.

raphanus
0

Rynkar på näsan - Det blir en sur gul gubbe idag.

maxiq
0

#12: Ja men han har inte börjat äta det än! Tungan ute

Han har bara lyssnat för mycket på SLV

JAUS
0

Jag antar att det bara är jag som anser att Simpsons är överskattad.

raphanus
0

#15 - Nej då, JAUS, men alla kan ju inte ha samma humor. Jag tycker att Simpsons är underskattat, men däremot tycker jag att Family Guy, South Park och Christer Sjögren är överskattade. Men det är jag det.

Karen
0

mina barn ar uppfostrade med simpsons?!!Skäms Vad har du lart dig det lille van,,, det sager Bart i det och det avsnittet….den nya generationen hur ska det ga???Flört

haneit
0

Simpsons är bäst! Det här får bara inte vara sant! Skrikandes

parsley
0

Bart gör det för pengarnas skull. Hans omdöme är inte det bästa.

#16 Christer Sjögren = överskattad humor? Que?

raphanus
0

#19 - Överskattad i alla avseenden. Humoristiska så väl som andra.

parsley
0

#20 Jag tror jag förstår. Så "I Love Europe är inte rolig, den är bara :)

Förresten, så är Bart oberäknelig, han kan ta sig för vad som helst. Vänta och se. Det finns ett avsnitt som handlar om sockerberoende.

raphanus
0

#21 - Ungefär. Jag skulle dock kanske säga att I Love Europe är XC===

Pasi
0

#22 XC=== betyder skitbra va?Förvånad

raphanus
0

#23 - Nej, XC=== är en smiley som kniper ihop ögonen och ur vars mun en stor mängd halvsmält föda uppstöts i mycket hög hastighet.