Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 575 ggr
heca
0

Ny, och snart på banan

Hejsan!

Kallar mig Heca här på kolhydrater i focus.
Är kvinna 40+ boende i Stockholm.
Har tidigare tappat ca 20 kg med en egenmodifierad variant av LC - någon stans mittemellan GI a´Montignac och Atkins..
Jag lyssnade helt enkelt på kroppen och lärde mig under resans gång vad som fungerade och inte för mig.
Tyvärr så tog jag inte hand om den mentala biten när det gäller mitt ätande - så jag tappade taget och har nu ätit tillbaka alla kilona igen.
Min målsättning nu är att kombinera LC-ätandet med att jobba aktivt med den mentala biten också och försöka ta tag i mitt matmissbruksbeteende. Är en baddare på att överäta kolhydrater - gärna fett/salt-varianten i smyg och ljuga för min omgivning.
Jag är också extremt duktig på att manipulera sambon att köpa till exempel ostbågar åt mig för att jag ska slippa gå ut och köpa själv.
"Bara den här gången, jag ska börja äta ordentligt på måndag.. jag har förtjänat nåt gott idag" osv osv..

Som sagt, jag vet hur jag ska äta för att må bra, jag tänker försöka lära mig att inte mata min själ med kolhydrater när den vill ha något annat.

Just nu pågår mental uppladdning för att ta mig igenom den första tidens abstinens.. sen kör vi!

Mervi
0

Välkommen hit heca. Du kommer säkert igång igen. Det låter som du bestämt dig. Lycka till!

Tilda-T
0

Hej Heca! Om du äter en  LCHF-kost så kommer automatiskt ditt över/hetsätande att ge med sig . Jag är själv en som hetsätit konstant under många års tid och känner nu att jag har fått en helt annan koll på mitt ätande. Så lycka till!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Margareta
0

Hej och välkommen!

Kan inte mer än hålla med Tilda.T. Om man äter mycket fett håller man även koll på den mentala biten. Hjärnan verkar behöva det.

Numer pensionär i Nynäshamn

heca
0

TAck för välkomnandena!!

Känns bra att ha tagit steg ett: beslutet.. nu är det bara resten kvar! ;-)