Tacka nej till vaccin
Vi funderar fortfarande ang. vaccinet och dottern…lappen ska vara inne på skolan om två dagar. Vi tror inte att vi kommer vaccinera.
OM man tackar nej, är det helt kört att få det senare då?
Hatar detta velande…
OM du tackar nej så kommer din dotter att placeras i isoleringscell på skolan för att inte smitta. Har ni tur kan hon få sitta i en plastbubbla i klassrummet.
Nä nu skojar jag lite med dig. ;-) Det kommer att finnas vaccin i stort överflöd så ni kan säkert vaccinera er senare. Ni får nog räkna med att uppsöka en vårdcentral isf.
Har du läst den här tråden där många åsikter ventileras. Kommentar #286 (den sista just nu) tycker jag var intressant.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Spruta inte in kvicksilver i blodet om ni inte tillhör nån extrem riskgrupp. Jag har haft influensan, och det var mildare än en vanllig influensa.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#1 Hehe. Kanske bra med isolering för då slipper hon smittas?
Tack för länken. Ska läsa imorgon när ögonen vill samarbeta med hjärnan.
#2 Nä, precis…det är det jag också funderar på. Kvicksilver i blodet låter inte vidare bra.
Det känns som om dottern lätt drar på sig allt möjligt "som går". Vi kämpar för att få veta varför hon ser "sliten ut" ofta och känner sig trött och är mörk runt ögon, torr om läppar periodvis mm. Hittills har de hittat en gräsallergi och vi kämpar för att få veta mer. Svårt att få tag på nyfikna läkare bara. Så länge det bara handlar om gräsallergi så antar jag att hon inte tillhör riskgrupp? Hennes blodvärde kollades senast igår och det var ok. Då bör väl immunförsvaret vara ok?
Är lite orolig eftersom jag har mina känningar att något mer är fel. *kämpar för att få dem att kolla mer* Hoppas att symtomen som får mig (och andra i omgivningen) att reagera ibland bottnar i allergin allena.
Men - det blir nog ingen vaccinering, som sagt, om inget annat kommer fram.

Gräsallergi är ofta kopplad till känslighet för gluten, fröer, och mjöl i största allmänhet.
Torra läppar och hud blev mycket bättre för min dotter med rejält med bra fett och omega-3 tillskott.
Ge henne extra d-vitamin mot infektioner om ni inte redan gör det 
#4 Jo, jag har läst lite om korsallergier. Nu har vi äntligen fått tjatat till oss ett test för gluten. Var och tog det i tisdags. Hoppas att det kommer visa om hon är känslig. När provet togs hade hon varit helt utan mjöl i 4-5 dagar (eftersom hon var sjuk och hemma från skolan)
Vi äter inget mjöl här hemma, men på skolan får hon ju såklart.
Fett får hon mycket hemma, lika så omega 3-kapslar (som dock även innehåller omega 6 - ska byta märke när burken är slut) D-vitamin får hon så gott som varje dag (10 droppar)
Trots detta åkte hon på magsjuka för två veckor sen och feber + huvudvärk för en vecka sen (icke att förglömma att hon nu går i förskoleklassen och träffar många nya människor). Fast jag får väl tänka på att blodprovet visade bra. När hon var magsjuk hade hon en syresättning på 97% och ökat antal vita blodkroppar, men det är kanske inte så konstigt?
Min flicka är tunn, har alltid varit det…även när hon åt stooora mängder kolhydrater och nästan inget fett (men hur var det med måendet i övrigt?). Men faktum är att hon växte hela 2 cm under sommaren och då åt hon ju enbart maten hemma i fyra veckor.
Undrar hur man får tag på en nyfiken läkare. De sa att de började med att kolla gluten. Var blodvärdet OK (vilket det var) så fanns ingen anledning till att kolla vidare på området födeämnesallergi. (?)
Jag vill veta om hon tar upp vitaminer osv som hon ska.
Vi ska tillbaka snart igen och jag är nyfiken på vad vi kan kräva. Vill ju verkligen veta om det är mer i hennes kropp som är vajsing (det ligger en gnagande känsla nämligen och nu, när jag själv tar upp det, börjar vissa erkänna att de kännt samma ett bra tag)
Hehe, nu gled jag in på annat än vaccin, men men.