Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 2152 ggr
Viktor-88
0

Billigt Omega-3 här!

/[http://www.myprotein.co.uk/capsules-tablets-softgels/vitamins-and-minerals_/](//////////LÄNK\\\\)

6kg omega-3 för 1401kr
Näringsvärdet är detsamma som i de flesta svenska standardpiller.
Vad dom säger angående frakten:
"DPD
DPD is one of the fastest growing courier services in the UK, and well known across Europe. The cost is £3.95 for any weight up to 25kg."

Vilket då totalt skulle bli 1451.

Jag skall beställa det så fort dom får in det i lager igen den 13/10'e. Vill någon i Umeå köpa ifrån mig (givetvis för inköpspriset) så är ni hjärtligt välkomna att kontakta mig ;)

Mvh Viktor

JAUS
0

Fleromättat fett har kort hållbarhet och bör förvaras i kylskåp. Jag hoppas att dina kapslar inte hinner härskna.

Länken funkar inte.

Pasi
0

Billigt!

Man kanske bör förvara i frysen, för säkerhets skull.

JAUS
0

Spricker inte kapslarna i frysen?

Jag tycker denna Super omega 3 verkar intressantare med hela 60% EPA.

Viktor-88
0

Olja tar inte upp större volym när det kyls ner, således är det helt säkert att förvara i frysen. Det enda jag inte är säker på dock är om DHA/EPA tål minusgrader. Antagligen gör det det då fryst havsfisk fortfarande sägs innehålla omega-3.

Pasi
0

#4 Hehe…ja!Flört

Thyra4
0

Ursäkta att jag bryter tråden, men jag kan inte svälja kapslar, hur gör jag då med omega-3-kapslar??

JAUS
0

#4 Jag menade själva kapslarna inte oljan. Kapslarna innehåller väl vatten som kan kristallisera i frysen.

Pasi
0

#6 Man knäcker dem såklart.

#7 Jag tror inte det är vatten i kapslarna, utan gelatin el liknande.

piri-piri
0

#1 Omega-3 i kapslar härsknar inte lika lätt som den i flytande form eftersom kapslarna är lufttäta och påverkas då inte lika lätt av syret.

#7 Kapslarna innehåller inte vatten, iallafall inte om det är bra kvalitet. Höljet runt oljan består väl av gelatin, sen är frågan…. var har man tagit gelatinet ifrån?

parsley
0

Jag har några vanliga kapslar hemma, som jag kan lägga i frysen. Vad som händer med själva kapslarna lär väl märkas, men jag kan inte bedömma vad som händer med näringsinnehållet.

JAUS
0

Så här står det om Super omega 3 som jag länkade till ovan:

"Other Ingredients: Glycerol, Gelatin, Purified water."

Så visst finns det vatten i kapslarna.

#9 Jo, men man bör ändå förvara sina omega-3 kapslar i kylen.

parsley
0

Efter drygt fyra timmar i frysen är mina fiskoljekapslar tämligen oförändrade.

piri-piri
0

#11 Jag har aldrig förvarat mina kapslar i kylen och det gör man inte heller i butikerna inte ens den flytande, det är föränn när man öppnar den flytande och att den blir utsatt för syre som den måste stå kallt.

Mina kapslar innehåller inte vatten.