Billigt Omega-3 här!
/[http://www.myprotein.co.uk/capsules-tablets-softgels/vitamins-and-minerals_/](//////////LÄNK\\\\)
6kg omega-3 för 1401kr
Näringsvärdet är detsamma som i de flesta svenska standardpiller.
Vad dom säger angående frakten:
"DPD
DPD is one of the fastest growing courier services in the UK, and well known across Europe. The cost is £3.95 for any weight up to 25kg."
Vilket då totalt skulle bli 1451.
Jag skall beställa det så fort dom får in det i lager igen den 13/10'e. Vill någon i Umeå köpa ifrån mig (givetvis för inköpspriset) så är ni hjärtligt välkomna att kontakta mig ;)
Mvh Viktor
Fleromättat fett har kort hållbarhet och bör förvaras i kylskåp. Jag hoppas att dina kapslar inte hinner härskna.
Länken funkar inte.

Billigt!
Man kanske bör förvara i frysen, för säkerhets skull.
Spricker inte kapslarna i frysen?
Jag tycker denna Super omega 3 verkar intressantare med hela 60% EPA.

Olja tar inte upp större volym när det kyls ner, således är det helt säkert att förvara i frysen. Det enda jag inte är säker på dock är om DHA/EPA tål minusgrader. Antagligen gör det det då fryst havsfisk fortfarande sägs innehålla omega-3.

#4 Hehe…ja!

Ursäkta att jag bryter tråden, men jag kan inte svälja kapslar, hur gör jag då med omega-3-kapslar??
#4 Jag menade själva kapslarna inte oljan. Kapslarna innehåller väl vatten som kan kristallisera i frysen.

#6 Man knäcker dem såklart.
#7 Jag tror inte det är vatten i kapslarna, utan gelatin el liknande.
#1 Omega-3 i kapslar härsknar inte lika lätt som den i flytande form eftersom kapslarna är lufttäta och påverkas då inte lika lätt av syret.
#7 Kapslarna innehåller inte vatten, iallafall inte om det är bra kvalitet. Höljet runt oljan består väl av gelatin, sen är frågan…. var har man tagit gelatinet ifrån?

Jag har några vanliga kapslar hemma, som jag kan lägga i frysen. Vad som händer med själva kapslarna lär väl märkas, men jag kan inte bedömma vad som händer med näringsinnehållet.
Så här står det om Super omega 3 som jag länkade till ovan:
"Other Ingredients: Glycerol, Gelatin, Purified water."
Så visst finns det vatten i kapslarna.
#9 Jo, men man bör ändå förvara sina omega-3 kapslar i kylen.

Efter drygt fyra timmar i frysen är mina fiskoljekapslar tämligen oförändrade.
#11 Jag har aldrig förvarat mina kapslar i kylen och det gör man inte heller i butikerna inte ens den flytande, det är föränn när man öppnar den flytande och att den blir utsatt för syre som den måste stå kallt.
Mina kapslar innehåller inte vatten.