hundar+kokosfett=sant
jag har två jack russel terriers, gamlingen är 10 år o tiken är 18 månader, tiken är helt galen i kokosfett, så fort jag öppnar skafferiet och tar fram burken så kommer hon som ett skott och ska ha en sked och jag har upptäckt att dom tappar inte alls lika mycket päls som tidigare, tror ni att det kan ha med att göra att dom får kokosfett,, jag ger dom i övrigt LCHF i bland, brukar koka ägg+ smör ibland åt dom
skicar med en bild på mina älsklingar

Att jag inte tänkte på det själv! Tack för tipset, rusar fetta in jycken inifrån
Fina vovvar. Jag har ingen hund. Och jag undrar om du sätter fram en skål med vanlig hundmat och en med lchf- mat.. Vilken skål äter de först? Jag antar att de äter upp båda.

En jack russel slukar nog skålarna också , dottern har en som är ett matmonster.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
dom äter lchf maten först,, mina hundar är inte så glupska men dom har alltid haft tillgång till mat, fastän dom har haft konkurans om maten,, vi hade för ett halvår sedan en russel till som var 8 år,,men han fick tyvärr cancer och vi fick avliva honom i november,,och jag har alltid gett dom pedigree pal foder , och jag tror att det var av fodret han vart sjuk,, så nu med den yngsta ska jag verkligen vara noga med hon stoppar i sig
det är föresten far och dotter på bilden

Min skulle äta upp båda eftersom hon är en ambulerande avfallskvarn. Jag har alltid kokat hennes mat och fryser ner i portionspåsar. Vid servering häller jag på laxolja vilket gör att pälsen blir lättskött och glansig, Aloe vera-juice för fukteksemet. Hennes kost kan nog betecknas som LCHF
Laxolja?

Har också använt laxolja, den är jättebra. Köper hos mälarö färskfoder, liksom bravo färskfodret.

Vilken rolig vovve du har sussilo. Nyttigt är det ju också. 
Har aldrig testat ifall min hund gillar kokosfettet. Men han har en annan egenhet.
Vi har ett valnötsträd på vår tomt och det kommer jättemycket valnötter. Min hund älskar dessa valnötter. Han luktar sig till dom fantastiskt bra. Men jag vet ju att vissa valnötter får någon form av mögel i sig och jag vill ju inte att han ska bli sjuk. Så jag får alltid försöka att ta dom ifrån honom, vilket inte är lätt. Ska testa om han vill ha kokosfett istället. Kanske han känner att han kräver fett på något instinktivt sätt…
Tack för att du berättade om din hund!
Kokosfett är bra för ALLT!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag känner en hund som satte i sig en hel skål med blandade nötter! De kom ut via kräkningar igen under 2 kanske tre dagar! De var helt osmälta dessutom! Vet ej om det brukar vara så men det är värt att tänka på! Tur att de inte fastnade!
Tror iallafall inte att nötter är särskilt bra för vovvar!