ischiasproblem av potatis?
Jag har kört ganska strikt under hösten och min värk i båda benen, som antagligen beror på ischiasnerven, har försvunnit. Jag har tidigare varit viktväktare (vv) och varje gång jag startat med vv så har smärtan i benen tilltagit. Som bekant är ju potatis ett livsmedel som bara ger 2 points oavsett hur mycket man äter så det har blivit en hel del potatis. Nu efter 3 månader på LCHF så har jag mycket sällan ont! Fuskade i jul och åt en laxpudding med potatis i och smärtan var gräslig undr natten för att senare avklinga efter ca 2 dgr. Ska akta mig för potatis i fortsättningen. Har någon samma erfarenheter av potatis? Eller kanske att ni får ont i ischiasnerven av för mycket kolhydrater? Tänker att jag inte är helt unik men jag har inte hört talas om att man kan få ont i nerverna av potatis.
Jag får allehanda problem av stärkelse och det är mycket stärkelse i just potatis. Under nypårshelgen fick jag i mig stärkelse och värken i knäna kom tillbaka direkt.
Det finns en tabell under http://www.kolhydratiker.se/dokument/kolhydrater.htm
där du kan se vilka livsmedel som innehåller stärkelse. (Tabellen är sorterbar om man klickar på de olika rubrikerna).
Den kunskapen har hjälpt mig mycket!
Numer pensionär i Nynäshamn
Min rygg har blivit sämre under julhelgen, om det beror på kolisarna jag slarvat med vet jag inte men ont har jag. Jag tror att det kan också bero på allt stillasittande. Hade varit kanon om det försvinner när jag avgiftar mig.
Jag har ont i ryggen och det strålar ner i benet och ända ner till foten också. Det är någon nerv som är i klämme.

Min huvudvärk har kommit tillbaka 
Jag har ätit skinksmörgås varje dag i en vecka. Det är det godaste av julmaten tycker jag.

Min handflata har borjat klia och blivit torr, som det var forr, men mycket lindrigare. Det ger i alla fall en ide om att jag skall undvika youghurt, som jag at i Pannacotta. Har fuskat lite med mork choklad ocksa.
Mervi: Det där med att det gör ont i ryggen och strålar ner i benet och till foten känner jag precis igen mig i! Jag tror att det är ischiasnerven som är i kläm då. Den värken försvinner helt för mig om jag avstår kolhydraterna och tydligast är det med potatisen.
Fernis-min godaste julmat är Ris a la Malta och jag åt en matsked (inte en hel tallrik som jag brukar) på juldagen! Fick inte ont direkt i benen av den smakbiten men den kanske bidrar…
Margareta: Fantastiskt vad man kan lära sig om sin kropp. Jag blir mer och mer övertygad varje gång jag äter kolhydrater att jag inte mår bra av dem. Tack för ett stimulerande och mycket trevligt forum!
navarro: Tråkigt om man inte tål yoghurt, den ska väl vara lite bra eftersom den innehåller lite bra bakterier för magen.