Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3084 ggr
Anders-S
0

ICA för de rika

Personligen köper jag bara något 30-tal av de 32.000 produkter en stor ICA-butik har i sortimenter, dvs. mindre än 1 promille. 999 promille av sortimentet ratar jag.

Dock är det tydligen lönsamt att kränga kolhydrater. Det är väl därför man kämpar emot så mycket från livsmedelshandeln.

http://www.e24.se/branscher/konsumentvaror/artikel_1598179.e24

[

](http://www.e24.se/branscher/konsumentvaror/artikel_1598179.e24)

parsley
0

De tar ut en "relativt låg lön", 600-800 kkr per år och resten som utdelning. Utdelning beskattas som inkomst av kapital, vilket är skattemässigt mer förmånligt än inkomst av tjänst. Det kostar 40.000 kr att byta tändstift på en Ferrari, så de behöver nog sina inkomster, de stackars ICA-handlarna. :)

Adur
0

Ni andra som har ICA-kort - har ni märkt att de uppenbarligen har problem att välja ut de personliga rabattvarorna, när man mestadels handlar några få produkter?

Man får ju numera rabatt på vissa varor som man "brukar" handla med ICA-kortet.

Men inte fasen får jag rabatt på grädde, kött, ekoägg och smör som jag handlar pallvis av. Nej, de snokar desperat fram någon obskyr grej som jag handlat vid något enstaka tillfälle och erbjuder generöst 10% rabatt på handtvål, kryddpåsar eller tablettaskar(!).

Endtyme
0

#2 Haha, precis det brukar jag också tänka på! Det finns nästan aldrig nåt av värde bland rabattvarorna, och nu senast blev jag nästan arg. Rabatt på Ballerinakex (eller om det var Singoalla)! Det har jag inte köpt sen före LCHF, och det har jag hållit på med i 14 månader nu. Skulle det inte baseras på varor man handlar ofta och regelbundet?

h-p81
0

#2 Jag fick på gräddeSkrattande

Roarkish
0

Vad är poängen med den här artikeln?

Adur
0

#4 Orättvist! Men jag har faktiskt fått rabatt på kokosfett… Silverpaketet, alltså.

TjockaBerta
0

Jag har skrivit till ICA flera gånger angående den personlig rabatten.

Jag får också rabatt på konstiga varor som man köpt någon enstaka gång för ett speciellt tillfälle. Jag har också påpekat att jag hellre vill ha rabatt på sånt som jag verkligen köper regelbundet: såsom smör mjölk och grädde.

Köper jag flingor en månad så får jag garanterat rabatt på flingor månaden efter. TRIST ICA skärp er.

>>>Malum domesticum<<<