OT - hjälp oss namnge vår bebis
Lite OT I know.. Men många av mina vänner här inne kanske tycker det här är en kul grej..
Jag startade en hemsida till vår ofödde lille kille som beräknas födas 20 oktober..
Där kan ni rösta på namnen som ligger på top 20 som vänner/familj har skickat in.
Skulle vara kul att "boosta" röstningen nu sista veckorna!
Så kom igen och rösta! Sidan är på engelska för att min sambo är från Australien så vi underlättade för alla hans släktingar och vänner.
Skriv gärna här i tråden vad ni röstade på och varför..
Hallå där! Så kul med den lille killen! Jag röstade för "Jem" för det är ju er lille juvel! (Gem=ädelsten)

Kul det där! Tjejen som la in det namnförslaget tänkte likadant, plus att Jem är kort för både Jeff's och mitt nam (Emely) därför den stavnignen. 

Kul! Ska genast gå in och rösta!

någon mer?? 
Nu har jag röstat; på Melvin (älskar det namnet!)
Har röstat på Leo:)

"Kolle" vorela gött namn! För han blir väl lågKOLLEhydratare?

haha bustas!!

Om du är säker på det blir en pojke ska han naturligvis heta Andreas, om en flicka; Annika.
Nu har jag röstat på Jack… kort och gott, fräckt och klatschigt, enkelt att skriva och säga
Lycka till!!!

Wilmer e fint o Eddie

Elliot röstade jag för
gillar det namnet.

fina namn! *vill ha mer*
Jo vi vet att det blir en pojke.. med 99.99% säkerhet

Kevin såklart! Låter rätt på båda språken. Men det beror ju på vad ni heter i efternamn också, det ska ju passa ihop.

efternamnet är Crichton! (utalas krajton)

Jag röstade på Marlon, då kan ni vara säker på att han blir en stilig karl! =)
Blev förvånad att så många röstat på Jermaine men man har olika smak givetvis. De verkar som om jag är den enda som röstade på Marlon, haha

ang jermaine tror jag det är en och samma person som röstar.. *har mina aningar vem*
Är iaf en av mina vänner från australien som la det namnförslaget och hon har bestämt sig för att det ska vinna hehe..

Melvin röstade jag på. Bara älskar det namnet!
"You just have to belive…"

Haha, okej. Men jag tycker Marlon, det är fint. Skulle kunna döpa min son till det men jag tycker det blir konstigt med lite engelskklingande namn när både jag och min man är födda i sverige och bara har svenskt påbrå liksom. Många yngre verkar döpa sina barn till Kevin, Jordan, Melissa och så men ja, jag tycker inte det passar på något vis.
Vi har valt John och Alma till våra ev. barn. Det funkar både på svenska och engelska =)

ja det är också fina namn!
Min sambo kom på ett nytt namn igår: Nikey (uttallas Najki)
Finns inte en enda i sverige med det namnet! Men vi får väl se.. hihi

Fint! Men jag tror dom flesta kommer säga ni-kej innan dom fått höra hur det ska låta. Men sånt får man väl ta. Mitt gamla efternamn hade folk problem med tidigare, fast det inte var så konstigt egentligen…Granlöf hette jag då.

jo sånt får man väl ta antar jag! 
fast vi har tänkt att flytta tillbaka till australien om en 3 år ungefär..
min sambo får alltid heta "yeff" i sverige fast han heter "Jeff" (ska på engelska utallas "Djeff")
Han tycker det är irriterande hihi men svenskar kan inte alltid utalla J på rätt sätt på engelska utan det blir lätt uttallat som y (mjukt).

Snygg hemsida. Gillade bildspelet. Men vad är det som hänt i vecka 40?

nu förstår jag inte.. är ju bara i v 37 än så länge =)

aha du menar fotot på jeff? 

William…röstade jag på….ett namn som är lätt i båda länderna ….min son heter Karl Fredrik….. och det funkar oxå bra internationellt…..värre är det med deras far som bor i Canada …han heter åke….ja ni kan gissa så tokigt det namnet blir….fniss…..ake okey…osv….
William tycker jag också om - fast i England (jaha
) så blir det gärna "Bill"…
Prince William t.ex. eller varför inte Harry (Prince Harry)…anspelar på de engelska prinsarna… jaa nu skenar min fantasi … Prince men kan stavas Prinz…