Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3071 ggr
lillahumlan
0

Kolla in denhär!

Jag tränar bb och är ofta inne både på Kolisar i fokus och Body.se idag hittade jag denhär:

http://callerobertsson.blogspot.com/2009/09/varning-for-lchf.html

Våran egen Mikaelj brukar kommentera och försvara oss lchf:are där. Tack Mikaelj

vinteralvan
0

Åh, vad härligt det är att läsa sånt.

lillahumlan
0

Ja, visst är detSkrattande

Mimsivimsi
0

åh det där påminner mig om en dokumentär jag såg förra veckan.. då handlade det om en man som skulle simma över engelska kanalen. Han laddade upp en månad med kolhydrater så han skulle få extra fett på kroppen. Sedan hoppade han i och började simma. Efter 2-3 timmar hade glykogenlagren tömts och han började bränna… KETONER..
Innan detta beskrev de att vid övergången från glukosbränning till ketonbränning hamnar man i ett skede jag inte minns vad det hette, men de sa att endast elitidrottare klarar att stå emot detta otroliga byte. (när man får mjölksyra så man nästan kräks men fortsätter ändå)
Han fortsatte simma i timmar. Sen var han framme någon gång på morgonen och hade gått ner flera kilo. Kroppen hade bränt hans eget fett !

Så logiskt sett måste man prestera bättre om man redan är inne på ketonbränning, för då behöver man inte genomgå övergången glukos-ketonbränning under tiden man tränar och borde kunna fortsätta hur långt som helst egentligen..

lillahumlan
0

Otroligt!!

chilisalsa
0

Kult bloginlägg…. ironi i högsätet lixom.

Synd att inte fler journalister inser det….

Medarbeterare på Kost