Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2925 ggr
Halvdansken
0

Matakuten i TV

Så har Bert Karlsson dragit igång igen, bara initiativ.

Det är skrämmande att se att ungarna får i sig 65 olika tillsatser från maten under en vecka, och att man inte har en aning om kombinationer av dessa tillsatser kan vara farliga.

Sen sitter jag bara och retar mig på Melker hela tiden, men det är ju mitt problem.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

spadermadam
0

Den så kallade cocktaileffekten. Vidrigt! Bra att det belyses. Säga vad man vill om Bert men han märks ju i media i alla fall.

KattaMo
0

När gå detta program på TV?

Halvdansken
0

Måndagar kl 20 i TV4.

KattaMo
0

Tack!!

Halvdansken
0

Upps… det är kl 21.00. Sorry.

Sugiyama
0

Det går att se gratis på tv4 play för er som missat. Håller med om Melker, maken till osmidig kille får man leta efter.

Mycket bra att Bert går på djupet med tillsatserna.

Halice
0

Väldigt bra program! Tycker det är viktigt att dessa problem belyses.

Tommy Svensson som är med i programet är en bra och rolig föreläsare om de olika tillsatserna!

Sugiyama
0

Men Livsmedelsverket duckade som vanligt. Pinsamt!

maxiq
0

Här kan ni se Matakuten i efterhand.

Mooniq
0

Det blir till att kolla svt play för min del.. jag e ju nyfiken av mig Glad

Såg reklam på tv igår om ny buljong UTAN  smakförstärkare och konserveringsmedel… fan tro't förräns jag har läst innehållsförteckningen..

Luttrad? - bara liiite!!

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Andina
0

Jag har också sett reklamen om Fond "Du chef"…
(här) och blev nyfiken. Jag ska också ta en titt på ingredienserna - men hoppas, hoppas…

Inga smakförstärkare, inga konserveringsmedel och inga artificiella färgämnen.
Fonden görs "precis som om du skulle göra den själv och precis som restaurangkockarna gör den" - ingredienserna får sjuda i timmar.

Om detta är hela sanningen? - ja då är det ju strålande!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Halvdansken
0

Är det inte märkligt? För några år sen hade jag funderat på om fonden var god, eller vad den kostade. Nu var min första tanke - precis som era - vilka E-nummer är med, hur mycket ljuger de?

Vet inte om det är bra eller dåligt.

Sindri
0

#12 Jag tycker det är bra, tänker likadant själv  - och ännu bättre är det om industrin vet om att vi tänker så!

lillahumlan
0

Jaha, inte konstigt att jag missar den varje gång, jag kollar ju på färjan Glad, kan man inte se den i repris??

[Pennylane1]
0

det finns en länk till programmet i # 9

Margareta
0

Coctaileffekten var ett bra uttryck - det säger mycket och är lätt att förstå med ringa förklaring.

Väldigt effektfullt att berätta om hur många och hur mycket E-nummer ett enda barn får i sig på en vecka.

Numer pensionär i Nynäshamn

cattan
0

Färjan går i repris på fredagar kl19 tror jag. Och, färjan krockar med Idol så du hinner se matakuten. Flört