Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1710 ggr
Ballo
0

Inlagd sill

Jag älskar sill. Men när jag ser kolhydrater på burken har jag inte vågat äta det, samma när det gäller inlagda gurkor och rödbetor.

Vet någon om det är totala kolhydrater inklusive spad, eller gäller det mängden sill, gurka och rödbeta.

Jag vill ha sill med ägg, men törs inte äta det då jag tror jag är känslig för kolhydrater.

Jag har inte hittat vilket som gäller.

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

Zepp
0

Det är nog totala mängden om jag fattat rätt.. om man bara tar några bitar så är det nog samma procent i dessa men det blir ju bara några bitar.. eller??

Jag äter nog bara några småburkar om året så det kan inte vara hela värden?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ballo
0

Nja det blir nog många bitar. När jag äter sånt. På julbord brukar jag vara mätt när jag passerat sillabordet. Skrattande

Samma ang gurkaor och rödbetor. Jag tar mycket om jag tar annars måste jag låta bli.

Mvh Ballo.

Zepp
0

Du skulle unna väga en typisk bit någon gång o räkna ut hur mycket kolisar det blir per bit!??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

chilisalsa
0

Köp urvattnad sill och lägg in själv. 16g fett och 16g protein och inget annat. Man kan söta med sötningsmedel om man vill, men har man hyfsat mycket ättika står den sig lätt 2 veckor i kylen. Själv har jag ca dubbelt så mycket ättika, mot vanlig 1-2-3 lag, de vanliga kryddpeppar, vitpeppar, nejlika och massor av lök + naturligtvis chili (alternativt senapspulver) !Glad Viktigt att det får bli tillräckligt varmt med kryddorna dock, annars sjunker hållbarheten dramatiskt. Använder flytande sötningsmedel, 1-2 kapsyler nånting.

Medarbeterare på Kost

Ballo
0

Yippie! Skrattande

Tack chilisalsa Det skall jag prova.

Nåt som jag älskar är ju inlagd stekt sill.

Har inte provat sötningsmedel.

Mvh Ballo.