Skriv en rad!
Hejsan hoppsan =) är ny här och tänkte att jag skulle skriva ett litet inlägg så man kunde lära känna lite människor på denna sajt =)
Är det någon som vet hur lång tid det kan ta innan man ser något resultat? eller beror de på person till person?
Vad har hänt er idag? något roligt att berätta ? =)

Tror det beror på person till person hur fort man märker någon skillnad. Jag har överlag gått ner 1 kilo i månaden så det märks inte så mycket alls.
Lära känna andra är roligt!
Idag har jag varit i göteborg och provat ut en korsett. 
Sen var vi på IKEA och köpte en massa nya tallrikar, en gungstol och en hel massa andra mer eller mindre nödvändiga saker.
"You just have to belive…"

#2 Jo, jag tror nog att vikten spelar lite roll med.
Provade ut korsetten idag men sen ska den sys till i de färger jag ville ha. Lila med svarta ränder.
Kommer om tre veckor, hoppas jag!
Vi tänkte bara köpa lite småsaker på ikea och tänkte nästan strunta i att ta en vagn… sen kom vi ut med två vagnar. Hoppsan liksom! 
Välkommen hit!
Det är så olika hur snabbt man ser resultat! Jag gick först ned 12-14 kg på en månad, andra behöver hålla på i flera veckor eller mer innan det börjar röra på sig. Handlar om vad man äter, tdigare bantningshistorik, hur stor/liten övervikt, om man sover bra, är stressad/ej stressad osv.
LCHF är en resa som går ut på att lära känna sin kropp och vad den behöver för att man ska uppnå sina mål, och vad som kan ställa till problem. Lycka till:)
Haha två kundvagnar? de va verkligen inte lite :P man går ju och plockar massa för att de e såååå billigt sen kostar de ändå multum när man ska betala, haha och tittar på kvittot och undrar va de va som va så dyrt =)
oj de de inte lite.. jag har ganska mycke i övervikt och har inte bantat innan eller inget seriöst.. senast va för ett år sen, då jag fösökte mig på naturdiet :S.
Hade du någe hjälp på vägen ex dietist, expert? låter som du kan endel :P
Har ätit lchf i över tre år nu, mina kunskapskällor är och har varit förstås det här forumet:) Och så förstås en hel del litteratur. Böcker av Skaldeman, dr Annika, Litsfeldt, Atkins, Bitten Jonsson, man kan också hitta en hel del info på olika webbsidor. Sedan måste man försöka dra slutsatser av hur ens egen kropp reagerar på olika livsmedel, både fysiskt och psykiskt.

Det är helt omöjligt att säja hur fort man går ner i vikt, det är fullständigt individuellt. En del går till och med upp från början, innan det börjar gå ner. Så det är bara att du äter som du "ska" och ser vad som händer.
Egentligen tycker jag att det är dumt att man ser på LCHF som en bantningsdiet eftersom det egentligen är mer en livsstil. Tappar man vikt får man se det som en bonus och de flesta verkar ju tappa vikt, faktiskt - det tar bara olika lång tid.
För min del är LCHF ett sätt att leva - jag kommer aldrig att återgå till konventionell kost, oavsett jag går ner alla kilon jag vill bli av med eller inte. LCHF har så många fördelar när det gäller hälsan och kroppens funktioner, att en viktnedgång enbart känns som en bonus, som sagt.
Mitt tips är att du läser allt du kommer över, gärna från olika bloggar i ämnet - då ser du hur olika det kan vara.
Idag har jag inte hunnit göra så mycket - sitter å dricker kaffe med grädde och kokosfett medan jag slösurfar lite och jag har även ätit en bit Forbondekorv till kaffet! 

Hej Tasstryck!
Jag blir lite nyfiken på hur länge du har ätit lchf, vad du har som mål och hur din längd och vikt är.
Kanske du kan beskriva hur du äter en genomsnittlig dag?
Men är du precis i början så får du nog räkna med en del omställningsbesvär. Läs på jättemycket så är du förberedd och orkar igenom bättre. Sen när man kommer ut på andra sidan så mår man så bra.
För många börjar lchf som en "bantningskur" men under resans gång inser de flesta att det först och främst är en väg till hälsa och välbefinnande. Vikten justeras automatiskt, uppåt eller neråt, beroende på vad som behövs.
Lycka till!
har inte ätit lchf mat så länge är inne på tredje dagen nu. mitt mål är att få bättre hälsa, sänka mitt Blodtryck och själklart gå ner i vikt… jag är 170 cm lång och väger för mycket =)
I går åt jag stekt lax med hemmagjord sås av grädde, majonäs och dill och hade lite broccoli och blomkål till. frukost brukar bli fil.. men ska börja äta mer ägg (har inte haft så mycket hemma) till lunch i dag är de rester från gårdagens kladd med lite bacon istället för lax ;). och middag blir stekt kyckling med coleslaw .
känns lite konstigt, för jag är van att äta rätt mycke kolhydrater, men ändå känner jag att jag inte saknar det =)

Det låter ju hur bra som helst det du beskriver att du äter!
Och har du bara hållit på i tre dagar så är du ju precis i början och kanske måste ge dig till tåls lite innan du lär känna din kropp, vad som funkar bäst för dig och så vidare.
Skönt att du inte saknar kolhydraterna. Men du KAN komma att få en svacka om en tid när omställningen från kolhydratdrift till fettdrift smäller till. Jättebra att vara förberedd på det och inte bli rädd, för det kan bli rätt jobbigt.
Lycka till!

#5 Vi köpte många stora saker och jag tror slutsumman blev nått på 3000. Fick med både gungstol och ny matta till tv-rummet då.
Men ikea är nästan lite farligt, många småsaker som är billiga men när man lägger ihop det så blir det ganska många pengar.
Har bland annat 36 assietter, tallrikar och skålar att diska. Suck! 
men 3000 va ju inte så mycket ändå =) då kan du verkligen säga att du fyndat :P
oh 36 önskar att jag hade lite mer ibland =P har bar 6 st :( sex knivar och sex gafflar känns som man inte hinner använda dom innan man måste diska igen :/ typiskt att just dessa bestick finns inte längre på ikea.
såg på din sida att du har kanin :P hur många har du? är de lejonrasen? eller har luggen bara blivit så lång och tussig? :P

Jo, vi fyndade en del på ikea. Har också bara haft sex tallrikar innan och det är så jobbigt när man får besök. Måste diska hela tiden innan nästa mål mat och sånt. Jobbigt!!
Har just nu 4 kaniner. Hannen är nog en korsning av lejonhuvad och dvärgvädur och honan är nog en dvärgvädur. Fick dem slänga efter mig när folk kom på att vi skulle flytta till gård. Har två ungar av dem, en hanne som nog flyttat till helgen och en hona som vi ska ha kvar.
Har tänkt ta en eller två kullar om året då honan är en supermamma och dessutom ör helknäpp förutom när hon är dräktig och har ungar hos sig.