Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2173 ggr
Anna82
0

lchf-kostrådgivare

Hej alla lchf-are!

Jag har "hängt" inne på forumet länge nu och har ätit enligt denna kosten ett bra tag och trivs utmärkt!

Det jag undrar är; Hur tror ni att en framtid som lchf-kostrådgivare ser ut? Jag tänker mig att jag då skall starta ett eget företag när jag har gått utbildningen. En bra utbildning verkar det som! Kan man livnära sig på det tror ni?

Jag menar ALLA borde ju vara intresserade av att äta såhär.. kan man ju tycka…

MissMullig
0

Är väll värt ett försök.

Beror kanske lite på var man bor och om man lägger ut det på Webben mm.

Det finns ju någon redan som gör detta.

Anna82
0

Jag bor i Lund så Lund/Malmö/Helsingborg mm kunde ju vara lämpliga att arbeta i.

Jag tänkte använda mig mycket av webben !

Vem är det som är kostrådgivare för lchf? Vill gärna veta hur det går för dig! Skulle vara intressant.

Mvh/Anna

MissMullig
0

Tror hon heter Louise Edman eller liknande och finns i Sthlm

Skall kolla namnet då jag får tid

Rynna
0

Jag t.ex. är kostrådgivare. Inte utbildad för just LCHF dock. Men äter själv LCHF och råder andra att äta LCHF-liknande åtminstone.

MissMullig
0

Rynna

Vad bra Det finns vist en kurs att gå med LCHF tror jag om jag inte minns fel

Anna82
0

Rynna..

Hur går det för dig? Försörjer du dig på att vara kostrådgivare eller har du det som hobby/extrajobb?

Jag är mest nyfiken på om det är någonting att satsa på?Flört

Rynna
0

Nej, jag försörjer mig inte på det, det är en liten del av mitt jobb. Jag är PT och massör med. Jobbar på gym.

rifla
0

mänskligaföretag utbildar till kostrådgivare inom LCHF. gick själv denna utbildning och jag rekomenderar den varmt. inte lätt att hitta jobb men vårdcentraler är intresserade av vad man gör. sen kan man ha matlagningskurser. det ska jag ha här i värmland " det glömda köket"

blisan
0

#8 Vad är mänskligaföretaget för något?

rifla
0

sök på dom på nätet så får du upp utbildningarna. www.manskligaforetaget.se tror jag..

rifla
0

www.manskligaforetag.se är det…blev bokstäver för mycket därSkäms

MissMullig
0

Vad roligt det var just dem jag menade  Louise Edlund fast jag missminde mig på efternamnet

Anna82
0

Det är just Mf´s utbildning jag har tänkt gå. Den verkar mkt bra när jag har efterforskat! Har mailat runt och kollat med några som har gått den och även pratat med en av lärarna där.

Utbildningen som jag tänker gå är slut i februari…och sen då? Jag är sädd att ta steget som egen företagare..funkar det? Men jag tror ju på detta till 100% och jag vill förmedla denna vetskap till alla som inte är nöjda med sin kosthållning, sin hälsa och dyl. Vi här inne vet ju alla hur bra det kan bli, eller hur? Utbildningen ger en hel del verktyg för att anpassa ett kostprogram utifrån varje person. Allt från gi till strikt lchf vad jag har förstått.

Så vad tror ni? Vågar man?

magma
0

Jag tror att man ska försöka ha så många "ben" som möjligt att stå på om man ska starta eget företag. Alltså inte ha bara en tjänst/vara som man kan erbjuda, utan helst ha åtminstone tre "ben" som företaget vilar på- så om ett ben går sämre en period så kan de övriga två bära upp företaget tills jämnvikt uppstår igen.

Bara för att ta ett exempel- om du ska vara kostrådgivare inom LCHF så kanske du skulle kunna låta rådgivningen vara ett ben, matlagningskurser ett annat och ett tredje skulle kunna vara att du åker runt och föreläser- kanske ihop med andra samarbetspartners- eller ha företag/arbetsplatser som kunder där arbetsgivaren hyr in dig för t.ex kick off, kurser, föreläsningar, trivselkvällar med matlagning i fokus osv.

Ett annat råd är att du sätter dig ned och verkligen arbetar ut en plan för vilken företagsform du ska ha, vad det ska heta och hur du ska finansiera starten av företaget. Ett viktigt förarbete är att du tar reda på hur marknaden ser ut, dvs vilken efterfrågan det finns för det du tänker erbjuda, du behöver arbeta fram hur du ska marknadsföra dig och hur du ska bygga nätverk osv. Ju gedignare förarbete, desto större chans att lyckas. Du kan också höra dig för om vilka starta eget-kurser som finns just i din kommun. Lycka till!