God österrikisk korv på Lidl
Botaniserade idag på Lidl och hittade i korvkylen ett ganska litet paket med något som liknade ölkorvar. Ungefär decimeterlånga och med chilikryddning. På paketet klargörs att detta är en österrikisk specialitet. Korven heter Kaminwürzerl och märket är Alpengut.
Mycket goda enligt min mening! Och…0,3 g kolhydrater/100 gram. Man får vara ordentligt strikt för att inte bli glad över en sådan siffra! Helt perfekta som ölkorv, synd bara att jag (nästan) aldrig dricker den drycken numera…
Men hur som helst jättegott som snacks, mellanmål eller whatever. Rekommenderas varmt!

Det finns tre eller fyra olika sorter av korven. Smakar mycket gott när man mikra det en kort stund.
Vänliga hälsningar Stephan

Dyrt?
Rekommenderas bara varma?
#1 Åhnej…måste man alltså plocka fram mikron för tt få dem goda?
(f'låt, är på retigt humör idag)

Jag älskar Alpengut med ost i. :9
Perfekta att ha till filmen om man inte ätit tillräckligt med fett. Bara att dippa loss!

Pasi, det är ingen måste….
men jag tycker det smakar mycket mer, när korven är lite varm.
Och nej, jag tycker det är inte dyrt.
Vänliga hälsningar Stephan

Skall ta ett span på Lidl nästa gång jag har vägarna förbi!:-P

Har just kommit på hur bra det är med ölkorv. 1g kolhydrater per 100g. Köper det som om det vore en godisstång. Så bra att ha i väskan eller bara slinka in och köpa vid hunger eller sug.
Ska testa lidls nästa gång. Deras lät ju ännu bättre.

Värt att prova. Själv är jag helt sål på Nyhlens Ölkorv. Dom har vunnit priser flera år i rad och det kan man förstå. Lagomst bitiga och torra med bra smak. Är nog lite kräsen då det gäller ölkorv. T ex Hemköps ölkorv är knappt tjänlig som hundmat enligt mig ;)