Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5808 ggr
ulf-jansson
1

Leverkorv

En sån hitta jag idag med 1% kolhydrater , då kunde jag inte hålla mig utan köpte den . Nu till problemet jag har inte en aning om hur och varför man äter en sån . Ska den kokas ?

HasseMan
1

Är det vanlig svensk traditionell leverkorv med så lågt kolhydratinnehåll så vill jag gärna veta vem som har tillverkat den. Jag älskar leverkorv. Du äter den som leverpastej som den är, men det går även att steka den och äta den varm eller avsvalnad. Perfekt snabblunch.

Raefsan
0

Är inte leverkorv ungefär som leverpastej? Så du kan skära skivor med kniv och äta som det är. Det var många år sedan jag åt leverkorv, men det jag tänker på är iallafall det som liknar leverpastej, fast i en korvliknande förpackning.

ulf-jansson
0

Tack för svaren . Nu har jag smakat , och jämnfört med den kokta leverpastejen som jag brukar äta så var den inte lika god men helt ok att sitta att smaska på . Sen har den ju 4% mindre kolisar så den köper jag nog fler gånger om jag hittar den .

Lindvalls är tillverkaren och palles leverkorv heter den .

ingredienser . Griskött , buljong , svinlever , svål , nötkött , koksalt , vit-svartpeppar och sen har dom inte missat att stoppa i e250

storost
0

var har du köpt korven? Det låter nämligen himmla gott!

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Viktor-88
0

Beware, A-Vitamin. :]

ulf-jansson
0

Jag köpte den på Ica i alvesta .

spadermadam
0

Åh så gott det låter! Jag har inte hittat leverkorv i någon av mina butiker men nu ska jag hålla extra utkik. Jag tycker det är så gott med de där små fettklumparna som ligger som extra bonus… slurp!

storost
0

Tack för svaret Glad

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Conquest
0

Och lever är  full av alla goda vitaminer och mineraler, isär A-vitamin. Utan lever skulle inte inuiterna överlevd. Inälvor, isär lever är de enda c-vitamin-källor där.

Pasi
0

#9 Även rått kött innehåller lite C-vitamin, liksom njure och öga, har jag för mig.
Vissa inuiter levde ju uteslutande på fisk och säl….sällever innehåller så pass mycket a-vitamin att den blir otjänlig som föda för en människa (dödligt giftigt redan vid 10-20g el dyl)…enligt rykte. Har aldrig letat upp någon och lämnat på analys personligenFlört…så jag vet ju inte sanningshalten.

Bör nämnas att det inom barrträdsbältet finns en enastående C-vitaminkälla i form av barr.
Även grädde och mjölk innehåller C-vitamin, men jag tror att SLV har nollat det i sina tabeller.

Pasi
0

Hittade lite A-vitamininfo och sällever. Kan sammanfattas med att 30000-50000IE dagligen under lång tid kan ge förgiftningssymptom, vilket motsvarar ca 2-3g sällever per dag….troligen för lite för att fungera som adekvat C-vitaminkälla. Undersökning av säl- och isbjörnslever.