Huvudvark och suddig syn
Hej!
Har kort LCHF i ca 5 veckor. Jag ar hyfsat strikt. En typisk dag ser ut sahar
Frukost: 2-3 agg med majonnas, eller aggrora med smor och en skvatt gradde, kaffe med aggmjolk
Lunch: 125g mozzarella-ost, 100g skinka, 1 avokado, olivolja
Mellis (sallan, men om jag ska trana brukar jag ta mellanmal ett par timmar innan) : en bit ost eller en avokado
Middag: kyckling med en fet sas pa gradde eller creme fraiche, broccoli/blomkal, sallad
Emellanat blir det kvallsfika med vispad gradde och mork choklad/blabar, kanske ett par ganger i manaden.
Jag har inte direkt gatt ned i vikt, ligger stadigt pa 70kg till 172 cm.
Nu till mitt problem - jag har borjat se suddigt, och senaste veckan har jag borjat fa huvudvark. Har ocksa vaaldigt svart att oppna ogonen pa morgonen (men sen ar jag pigg hela dan utan dippar).
Jag hade overgangsbesvar i ca en vecka, sen har jag matt fantastiskt. Men de senaste 10 dagarna har den har suddigheten plotsligt intraffat, och huvudvark har jag haft varannan dag ungefar. Synkontroll var jag pa for inte sa langesen, och da var allt normalt - jag har linser men har inte anvant dem pa nagra dagar nu for att se om det gor skillnad. Ar lite narsynt, men ganska milt.
Jag inser att det kan vara mycket annat som ligger bakom har, men jag undrar om nagon annan har erfarenheter av liknande problem och satt nagot samband med LCHF?

Hej!
Dimsyn kan vara ett tecken på högt blodsocker.
Vet du om du har nåt problem med sockret?
Jag rekommenderar en snabb hälsocheck på VC.
Hej dufva, tack for svar!
Inga problem med blodsockret vad jag vet. Aven om jag haft det, borde inte blodsockret snarast sjunkit i och med overgangen till LCHF? Eller har jag fattat det fel?
Det far nog bli en halsocheck om det haller i sig (har precis flyttat utomlands sa har ingen lakare annu, sa det far nog droja annu ett par veckor om det inte blir varre.)

Jag ville utesluta att du hade diabetes eller litat lite för mycket på kosten och minskat medicinerna för mycket.
Dimsyn kan förstås bero på en massa saker så du bör få det kollat så snart som möjligt.
Kostmässigt ser du ut att göra rätt i allafall
Hoppas det ordnar sig.
Nu har jag fatt min sjukforsakring fixad, sa nu ska jag boka tid att fa det uppkollat. Tack for ditt svar, oxa om kosten! :)