Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2417 ggr
Mojjan73
0

Yeah, har nått mitt mål!!

Ja inte viktmässigt för den har jag nått för länge sen. Som jag har skrivit förut så började jag med denna kosten som normalviktig för att stötta min make som behövde bli av med sin ölmage/kolhydratsmage.

Vi har testat olika dieter förr, dom har funkat på mig men inte honom. Han har bara blivit arg, vrålhungrig och struntat i allt med resultatet att han bara blivit större och större kring magen. När man bara är 34 år och har jättemage så känns det lite oroligt så klart.

Efter nästan 5 månader med kosten så köpte han nya jeans, nytt bälte och konstaterade att magen är ett minne blott. Han har gått ner nästan 10 kg också trots avsteg. Och just avstegen har varit viktiga för att det ska ha fungerat för honom eftersom han aldrig har stått ut med en "diet" förut. Nu äter han en halv pizza 1 gång i månaden, dricker ett glas vin på fredagen och godis någongång i månaden om han vill. Ändå detta fantastiska resultat.

Som sagt, mitt mål var att hjälpa maken (eftersom jag lagar all mat) att få bort magen och helt utan träning har detta lyckats. Nu har vi börjat ta promenader ihop och han tränar styrka bara för att han orkar. Yeah, lyckan är fullkomlig!!

nenna31
0

Ett jättestort GRATTIS till er både…..och viken underbar tjej din man har…..Flört…Lycka till i fortsättnigen….

Mooniq
0

VA HÄRLIGT….Skrattande

Monica Hansson

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

malfie
0

Så härligt att höra!! Grattis på er båda! Skrattande

Raefsan
0

Stort GRATTIS! Jag hjälper också min överviktige man och hittills har han gått ned ca 11 kg och har gått ned ett par storlekar. Nu har det dessvärre stått still ett tag. Jag skulle gärna se att han minskar kolhydratintaget ytterligare och bli lite mer försiktig med mjölkprodukter, men det är svårt att pådyvla någon annan sina åsikter. Det brukar vara lättare att acceptera nya ideer om det kommer från något helt annat håll än från familjen.

KattaMo
0

Stort grattis, det var roligt att höra!! Glad

Mervi
0

Grattis!Skrattande

subcalva
0

Min tyckte LCHF var jättefånigt när jag började för 1,5 år sen och han fick nästan ångest av alla 5-dl vispgrädde vi köpte hem från affären. Han dock tagit till sig lite av av konceptet även om han fortfarande äter en del mackor men tex så kokar han nästan aldrig pasta numera och han dragit ner på ris och potatis i övrigt.

Strax innan jag började äta LCHF så började också min man träna styrketräning och strax innan sommaren i år började han även springa 1 gång i veckan. Han är redan upp i 10, 5 km.

Resultatet är att han inte gått ner ett endaste kilo i vikt, MEN däremot har han minskat 12 cm i midjemått, vilket motsvarar ungefär 12 kg om han skulle ha bantat.

Dessutom tycker jag det är intressant med barnen, 16 o snart 18, som tyvärr inte blivit LCHF-inspirerade. De har inte heller lagt på sig i vikt, trots att vi äter väldigt mycket mer fett i maten nuförtiden. Däremot avstår dom ofta kolhydraterna till maten "frivilligt" genom att jag säger till dom att nu lagar jag mat och vill ni ha nåt till så är det dags att ni sätter fart nu. Då brukar det inte bli nån pasta till den middagen. Oskyldig Lagar dom mat själva blir det tyvärr ofta pasta eller nudlar då det är det dom tycker är enklast att laga.