Kokosfett
Jag läste på lite olika ställen att kokosfett kunde vara bra i matlagning och att äta för att känna sig mer mätt. Jag läste även någonstans att kokosfett hjälper kroppen att bränna mer fett..
I mitt fall är det inte så… Sen jag köpte hem och började använda kokosfett har jag gått upp 3 kg..Använder ekologiskt fett som heter Cocosa…
Däremot så har jag börjat använda det lukt/smakfria kokosfettet till att smörja torra händer o armbågar.. jättebra faktiskt.
Har någon annan märkt samma sak när ni använt kokosfett?
Lite nyfiken bara, för jag har återgått till att steka i smör.
Monica Hansson
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Just suttit i tidig morgon (ar fortfarande hemma med flunsan) och googlat (English one) pa coconut. Finns massor!! Och en hel lang lista med fordelar som rimmar valdigt fint med lchf!
inombords OCH utombords!!
Tanker skicka efter bade cocosmjol och olja, for jag har bara hittat med smak i halsokosten, och den mar jag illa av direkt.
(och jag ar gammal nog att komma ihag cocosdoften pa stranden pa 80talet !!)
Nej, jag går ner av kokosfett. Är du säker på att kokosfettet som var orsaken att du gick upp?
ja. i övrigt har jag inte lagt till nåt i mathållningen så jag e övertygad om det…
Monica Hansson
Är cocosa verkligen ekologiskt förresten, har aldrig provat det för det är så dyrt. Köper mitt kokosfett från crearome.se
jag köpte min cocosa från bodystore och det står att den är det plus att den med smak/lukt har kravmärket. jag har kort inlagt på dessa burkar under min personprofil , ifall ni vill titta..
Monica
Förr fanss det ju cocosfett i vanlig mataffär. Finns inte det längre eller går det inte att laga mat i?
Carint
Det kokosfettet finns fortfarande men om jag har förstått det hela rätt så är framställningen inte så bra och det kan finnas "rester" kvar i det. Därför förespråkar Annika D att man köper ekologiskt. Men självklart - det e ju upp till var och en..
Monica

Det är nog inget fel på silverpaketen.. förutom att det tillverkas utav Unilever som även gör Becel!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
på denna informationssida om Cocosa nämner de inte ekologiskt en enda gång vilket får mig att misstänka att det inte är ekologiskt…

Jag undra om inte allt cocosfett är ekologiskt.. har alldrig sett några cocosplantager!?
Det är nog mest hur det behandlas efter det lämnat öarna de växer på som kan ställas några frågor om!?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
men lite konstigt att dom inte utnyttjar det, det är ju ett säljande argument, det står inte på burken heller
Cocosa är numera KRAV-märkt och vad jag fattar det så är ekologisk odling en del av KRAV kraven för godkännande.

Jag har just skickat efter ny sort cocos,plus mjol.Av den jag kopte i halsokosten madde jag ordentligt illa.
Nagon som markt att det blivit battre nar ni bytt marke??