OT - Så arg, så arg!!!!!!!!!!!
En väninna till mig har haft det tufft ett tag då hon separerat från sin sambo och strax efteråt fick höra från sina små barn att deras pappa förgripit sig på dem….!!
Inte nog med det …. Idag börjar rättegången …. Och vad läser man i ena lokalblaskan på webben?!! Jooo, försvarets ord känns det som, och som tidningen verkar ställa sig bakom!!!! Dessutom känns det som de lämnar ut henne totalt! Hur kan en tidning få skriva på det här sättet?! (Den andra webbtidningen har inte skrivit lika utlämnande.)
Läs själva på LTZ, gör jag fel som känner mig så arg??!!!
För mig så känns det som en vanlig tidningsartikel. Att du känner dig så arg är för att du känner henne. Jag förstår dig, hade det varit min väninna så hade jag också förmodligen varit väldigt arg men för en utomstående så är det ju oftast som det står "ord mot ord" i såna här fall.
Känner med din väninna och hennes barn. Hoppas hon får rätt och barnen slipper träffa pappan i framtiden.
Förstår att du reagera när det är din väninna.
kram!

Tycker det framgår rätt tydligt i artikeln att psykologen som bestrider påståendena är anlitad av försvaret, att den skulle vara vinklad till förmån för försvaret får i alla fall inte jag någon uppfattning av, hade det varit min väninna kanske jag reagerat annorlunda, vad vet jag… Hoppas i alla fall att förundersökningen varit tillräckligt grundlig så att domaren kan fatta ett beslut efter vad som hänt.
Jag läste om detta i ÖP´s nätupplaga (bor i Östersund) och kände inte att det var en vinklad artikel. Förstår att du reagerar starkt när det gäller din väninna; eftersom du känner henne vet du ju också hur hon är som person och att hon har rätt.
Jag känner inte att LT ställer sig bakom mannen och försvaret; det framgår ju att psykologen är anlitad av dem. Dock tycker jag att ÖP skrev bättre; LT var lite väl utlämnande mot kvinnan, det kan jag hålla med om.
Man blir rädd och ledsen när man läser sånt här; jag bor i samma stad, har barn i samma åler…. fy säger jag bara! Stackars små barn!!!! Sökte på kriminellt.com för att se om de skrivit ut vem mannen är eller vart han bor, men där fanns inget. Man vill ju veta att en "sån" inte bor i närheten av ens barn! Hoppas det finns bra och mer bevisning än BARA ord mot ord (allt står väl inte i tidningen antar jag) och att han får sitt straff för vad han har gjort.
Jösses…
mannen är väl INTE dömd ännu om jag förstod rätt, rättegången har väl precis börjat!? Låt rättsmaskineriet ha sin gång och försök hålla i minnet att "ord står mot ord". Alla har rätt att bli betraktade som oskyldiga tills motsatsen är bevisad.
Om Du/Ni tycker att artikeln är utelämnande mot kvinnan… men vad i hela världen är då sådant här snack???
Vårdnadstvister måste vara något av det snaskigaste, grisigaste och ffa. sorgligaste som tänkas kan och de största förlorarna är i alla lägen de barn som hamnar i skottgluggen för sina föräldrars uppdämda besvikelser och frustrationer 
PS: Det finns alltid två sidor/versioner av alla mynt… så även på "skilsmässo-vårdnadstvist-bo/bidragsförälder-incestanklagelse-myntet" och med ALL respekt för alla stackars inblandade barn (i det här fallet, såväl som i alla andra fall) så kan inte kvinnor/mammor i alla lägen anse sig ha tolkningföreträde och med automatik ges/ta sig rättighet att agera enda sanna språkrör för barnen och barnens ord-upplevelser-känslor… inte om man någonsin vill uppnå verklig jämställdhet mellan könen./ds.
Nu tycker jag iofs inte att själva vårdnadstvisten är det värsta i den här situationen, utan snarare att risken att dessa barn har blivit våldtagna överhuvudtaget finns där. Om mannen gjort sig skyldig till detta så hoppas jag han får sitt straff. Förhoppningsvis får han samtidigt vård, så att han kommer till insikt om vad han gjort sig skyldig till och därför är kapabel att känna ånger. Och att han får leva med de känslorna resten av livet. Men fram tills dess så är han ju inte skyldig eller rättsligt dömd, och ett ställningstagande hos oss här som inte känner någon av de inblandade måste ju trots allt anses som ogrundat. Jag hoppas sanningen kommer fram i domstolen, och att barnen blir trodda om det är så att detta har skett!
#5 Jag tar väl förgivet att man helt enkelt inte ljuger om sådant… Det är så åt skogen grymt att ljuga på någon övergrepp mot barn så det finns inte i min värld, det var kanske naivt och fel av mig.
OM åklagaren kan leda i bevis att mannen har gjort sig skyldig till detta så ska ha tvivelsutan dömas hårt för det brott han isf. har begått. Det finns absolut NOLL och ingen ursäkt för en sådan handling från en förälders (eller annan vuxens) sida gentemot ett barn. Men på samma sätt så finns det ingen som helst ursäkt för hitte-på-saker i den här branschen heller. Framkommer det att det handlar om falska anklagelser så anser jag att anklagaren isf. har förverkat sin rätt till sina barn… på samma sätt som denn* isf. försökte åstadkomma gentemot sin motpart.
Det mest skrämmande med den här typen av anklagelser är att vederbörande i princip är körd på förhand… oavsett utgång. För även om vederbörande frias i rätten så kommer det alltid att finnas personer i omgivningen som anser att det är "ingen rök utan eld". Det här måste vara något av det mest fasansfulla en förälder kan tvingas genomgå…. OM den är oskyldig.

Tyvärr kan man inte ta sådant förgivet, det finns fall där folk anklagat partnern för övergrepp mot barnen men där det visat sig vara falskt, de gör det vanligen för att skada partnern pga bitter skilsmässa, eller för att de vill ha ensam vårdnad. Det är antagligen inte så värst vanligt men det förekommer, och att på felaktiga grunder anklaga andra för övergrepp mot barn måste vara det värsta man kan göra, det undergräver förtroendet för de som är offer på riktigt, och jag kan inte tänka mig något värre för en förälder än att felaktigt vara anklagad för övergrepp på sina egna barn.
#9 Fruktansvärt, så FÅR man bara inte göra, så arg kan man inte bli på någon!!! Jag håller med; kan inte komma på något som vore värre än att bli anklagad falskeligen för detta. 

#8 Insiktsfullt! Håller med till fullo.

Såg på håll en sådan hemsk händelse där en morfar till ett barn beskylldes för att ha på något sätt förgripit sig på sin dotterson. Hela släkten vände sig mot morfarn och hans fru tog ut skiljsmässa.
Sen visade det sig att det var pojken själv som ofta drog och pillade på sin snopp så han fick blåmärken och morfadern blev friad från alla misstankar.
Tyvärr var skadan redan skedd och han blev aldrig ritkigt välkomnad tillbaka in i släkten igen och hans fru lämnade honom helt.
"You just have to belive…"
#11 hehe… "I know what you're thinking, but as this is…. '//'…. you've got to ask yourself one question: Do I feel lucky?"
"Go ahead, (continue to) make my day..!"
Tack för det du, önskar dig dessutom en fortsatt trevlig helg! /K.
#10 Värre vore väl om man är ett barn som har blivit utsatt för nåt sånt och ingen tror på en.
#14 Självklart!!! Nu utgick jag från mig själv, jag är inte längre ett barn.