Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 16575 ggr
MissSophiie
7

Naturgodis?

Hej!

Idag är det ju fredag och jag vill unna mig lite gott!

Jag är ganska ny med använda LCHF men tänkte fråga er om Naturgodis.

Är det okej att äta naturgodis, tänker mig nötter av olika slag doppade i mörk choklad?

Annrs, har ni några andra bra förslag på vad man kan äta?

Zepp
0

Mnja.. om du doppar dom själv.. annars så är väl allt dränkt i socker!?

Fläsksvålar är helt okej annars.. fst det vete sjutton om det inte är ett betende man kan klara sig utan.. sats på lite extra god mat och ett glas vin i stället!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jennix
0

Jag har tittat på innehållsförteckningarna som står på dessa lådor och det är väldigt mycket socker i. Bättre då att du gör eget med rena nötter och mörk choklad, typ 85% eller 90%.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissSophiie
0

Okej tack för tipsen!!

en annan fråga, gäller dock en annan produkt!

Räksallad, eldorado! Köpte den, men när jag såg innehållsförteckning står det 3 kolhydrater varav 2 är sockerarter..

är detta okej?

MissMullig
0

Några goda ostar är bättre ,lite fläskvvålar och Gocamole minns inte hur det stavas*L* att dippa i (hemmagjord så klart)

Zepp
0

Vad gäller kolhydraterna.. ja.. vad gäller fettet.. släng skräpet och gör egen räksalad av färska räkor, CF och majonäs!

Fårska räkor med majonäs duger oxå rätt långt!!

MissSophiie
0

Jaha okej!

tack så mycket! ska testa:D

MissMullig
0

Ja Zepp det gör det det är nog just det där pillet man vill åt en fredag*L*

Zepp
0

Då tycker jag man skall bryta den vanan från tidigare liv.. som till stora delar handlade om att "unna sig", snabba kolhydrater och usla fetter med en massa E-nummer.. numera frågar jag mig hur man kunde kalla detta för att unna sig!??

Gör om vanan till att laga speciellt god mat.. kanske lite finare köttbitar.. eller någon fin fisk.. typ hälleflundra med riven färsk pepparot!! Tungan ute

MissMullig
0

Ja eller någon god pillmat som skala räkor, kräftor, krabba mm

Tacos med mandelbröd eller oopssis.

Fast bara att laga maten (vad det än är)tillsammans är ju halv nöjet

MissSophiie
0

@ Zepp

Vet exakt vad du menar, och jag försöker verkligen bryta den vanan :)

Nu var jag i affären, köpte mig 86%:ig chocklad som jag ska smälta och dopppa annanas till :)

Mat blir färsk laxfilé med romsås och egengjord blomkålsmos =)

Mojjan73
0

Något som är gott är att göra en chokladpannacotta och servera med grädde. :) Jag älskade naturgodis men håller mig nu till just mörk choklad istället. Och så äter jag strikt hela veckan men en dag på helgen (fre lr lör) så äter jag god mat och en efterrätt tex chokladpannacotta. Sen går resten som en dans. Glad

Karen
0

Hej Miss Sophie..

hall ut

vanta

battre tider

jag har hallit pa en vecka drygt

Och ikvall

Stod jag emot BADE Ben OCH Jerry!!!

Det verkar sakta men sakert forsvinna i fjarran

dvs socker langtan

So Keep it up,my Dear!!

Zepp
0

Vad jag menar.. men kanske inte uttryckte speciellt tydligt är att man får skaffa nya goda vanor.. istället för gamla dålig.. om man hade sådana!

Chips o godis kan ersättas med delikata ostar, skaldjur elelr annat som är gott och nyttigt!

MissSophiie
0

@Karen

joo, du jag försöker verkligen! Och det går faktiskt bra.

Från att ha haft ett fett sockersug så har jag bara haft nga få snesteg. Visst är det inte bra men tycker allt att jag föbättras för varje gång.

Kolhydraterna som pasta, ris, potatis har jag ingen länngtan efter, känner mig mer äcklad av det nu för tiden..

Såå, det känns bra och jag kommer hålla fast vid detta.

@Zepp

Joo men visst, har verkligen börjat upptäcka hur mycket annat gott det finna ute i affärerna ;)

Hallonben
0

Fast ananas får man väl inte äta?

Aniara4
0

Får och får, men det innehåller rätt mycket kolhydrater.

HerrKaos
0

Ostvåfflor med creme fraiche till är perfekt att erätta chips o dip med.

Flört

JAUS
0

#10 Köp inte Marabous choklad. Pröva Lindt istället, betydligt mer prisvärt.

Macadamianötter doppade i mörk choklad är gott men ät inte för många.

mazen
0

Ska precis till att prova att göra chokladkakor med knaperstekt baconkross. Lät så udda att jag måste prova

Hallonben
0

Visst handlar det om kolhydrater, men också om fruktsocker också?

[Pennylane1]
0

det är ju sockret som ÄR kolhydraterna? ELler vad menar du?