Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 4080 ggr
JAUS
0

CLA-tillskott för viktminskning

Jag funderar att köpa CLA-tillskott för att snabba på min viktminskning. Finns det någon här som testat om det ger en märkbar effekt? Jag skulle gärna även vilja ha tips på ett bra och billigt märke.

mikaelj
0

Mjölkfett. Gör ingen skillnad, förutom kanske placebo.

Ron-Jag
0

Jag åt dessa för länge sedan i ca 6 månader innan jag slutade. Tror inte jag gick ner något alls i vikt under den tiden. Dessutom hade jag köpt starka kapslar som var stora som hus.

JAUS
0

OK, så det funkar alltså inte synd. Får väl äta mer kokosfett istället eller kanske MCFA-kapslar funkar bättre?

missaz
0

Jag har också provat för några år sedan, helt utan effekt. Tror kokosfett är en bättre idé, ja.

mikaelj
0

Någonstans har ni missat energiekvationen.

Kroppen borde, ur ett evolutionärt perspektiv, inte helt plötsligt göra sig av med mer energi när den får extra.

Ät ett äpple, bli av med energi motsvarande två?

Möjligtvis om man byter ut andra fettkällor mot CLA/SFA… men skulle någon verkligen göra det i praktiken? På några gram hit eller dit som såna kapslar är gör det varken till eller från.

missaz
0

#5 Nu menade inte jag att man skulle äta mer kokosfett och äta lika mycket som tidigare av annat; mer kokosfett i kosten = mindre av annat. Vad gäller mitt test av CLA hade jag absolut noll koll på den tiden, jag trodde det kunde funka helt enkelt, visste inte ens vad det bestod av.

JAUS
0

Kokosfett funkar i alla fall för mig. Förbränningen ökar, jag börjar svettas och jag går ner i vikt.