When will they ever learn...
Hej på er, alla typ2-or. Och ni andra med för den delen.
Läste DN vid morronfikat (kaffe med fet mjölk, mandelbröd med mycket smör o ost). Fastnade på rubriken "Fler diabetiker bör få medicin tidigt". Ajajaj! Nu försöker dom osynliggöra alla oss sektmedlemmar som mår bra mycket bättre med LCHF. Konspiratorisk kanske, men ganska realistisk. Statens beredning för medicinsk utvärdering, SBU, skriver i en ny rapport att om kost- och motionsråd (kost=tallriksmodellen) inte hjälper på ett halvår så ska läkemedel sättas in. SBU vill se en generösare användning av läkemedel mot nyupptäckt typ-diabetes. Vilka tjänar på det???
Man kan maila sina synpunkter till reportern anna.bratt@dn.se Det ska jag göra.
Är det någon som vet om det någonstans pågår någon seriös forskning om hur LCHF påverkar personer med typ2-diabetes? Det borde finnas vid det här laget.
Hej på dig
Mja, seriös forskning… ?
Jag vet att Annika Dahlkvist efterlyser det ofta på sin blogg-sida. Livsfarliga verket sticker huvudet i sanden och vill inte lyssna.
Så vi gräsrötter får väl sprida oss och slå rot som ogräs gör - till sist syns vi.. och jag tror att vi hörs ganska bra. 
Ha det gott
Monica Hansson
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag fick svar från DN-reportern att kostråden för diabetiker är en av de kommande delarna i SBU:s arbeten ang diabetiker. Det blir spännande att se hur dom får ihop det!