Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2933 ggr
julia61
0

Frukt

Har nog inte ätit mer än 4 frukter på 8 månader. Börjar känna suget efter lite fruktigt gott. Men är osäker på om jag törs äta någon då o då o ändå, långsamt, gå ned i vikt.

Har någon ökat fruktintaget, rimligt alltså,o ändå gått neråt i lagom långsam takt?

Jag kommer nog inte att äta en hel frukt, kanske en fjärdedels päron till ost på helgen som extra guldkant!!

Wtn3
0

Jag kan äta frukt under förutsättning att det det totala kolhydratsintaget under dagen fortfarande håller sig under 30 gram och ändå tappa vikt, det som avgör viktnedgången för mig är mängden kolhydrater, om de kommer från mejerier, ovanjordsgrönsaker, frukt, pasta eller strösocker spelar ingen roll, nu fungerar det ju inte så för alla, men vill man ha lite frukt kan man ju prova och se vad som händer.

flikkan77
0

Åt lite på ett plommon idag, går ändå inte ner i vikt just nu. Oskyldig Dessutom så är plommonen ovanligt söta och goda i år… och många!

"You just have to belive…"

julia61
0

Jag måste säga också att det inte gör något om det tar lång tid att gå ned för mig, bara jag mår bra. Har inga planer att sluta med lchf alls, det är något som är en del av mitt liv nu.

Behöver bara se hur det ska se ut framöver, vad jag kan äta lite av osv, vad jag tål utan att bli triggad och jag försöker också att hålla kolhydraterna, helst, under 25 per dag.

Går ned ibland, står stilla ibland men känner av de goda hälsovinsterna!

dufva
0

Jag äter säsongsbetonat vilket medför lite mer kolhydrater under sensommaren.

Det gör jag för att jag tror att det är ett naturligt sätt att äta för oss och för att det är så förbaskat gott med egenodlad frukt och bär från trädgården Glad

Lite extra kolhydrater under några veckor medför mer glykogen och vätska i musklerna och följdaktligen några extrakilon på vågen.

Perioden går nu mot sitt slut och förhoppningsvis smälter extrakilona undan rätt snart.

Ett visst sötsug får man också räkna med att kämpa emot första veckan man stramar åt kosten igen Glad