Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 6426 ggr
Skaldeman
0

Skaldeman till Trosa skärgård

NU är det klart. Om en månad flyttar jag till Römora i Trosa skärgård. Huset ligger vid vägs ände, vid kanten av havet och i fina svampmarker. Båt är inhandlad och inom kort är jag alltså en författande fiskargubbe. Om det går att bedriva någon coaching där vet jag inte, det får framtiden utvisa.

Exakt adress och telefon etc är för närvarande okänt, men det går alltid att nå mig per mail:

sss@skaldeman.se

/SSS

Kvinnlig40talist
0

Lycka till med flytt och ny bostadsort. Det låter skönt med skärgårdsliv vid vägs ände.

[Saiva]
0

Åh, min drömtillvaro… Jag avundas dig inte alls! ;o)

babo
0

Grattis! vad vackert det verkar! Lycka Till! Skulle va kul med lite bilder… så småningom :)

Margareta
0

Härligt - då ses vi snart!

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Låter som ett drömläge, skärgård, hav och båt. Och svampmarker så klart. Lycka till med flytten och den nya bostaden. Skrattande

Maia
0

Det låter jättefint och passande. Ska du lägga dig till med en passande skepparkrans också? Och sådan där blå skärmmössa och pipa?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Skaldeman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nä, varken håret eller skägget växer på mig. Gör ett försök att bifoga en kartbild.

/SSS

Skaldeman
0

Så här ser kantarellerna ut i Österäng. Hoppas att de är större i Trosa!

/SSS

Pasi
0

Wow! Tungan ute
Säg till om ni skulle behöva nån hyresgäst (lekstuga el dyl).Flört

Margareta
0

Hallå där - ser mysigt ut både i Trosa och Österäng.

Hur går det med snälla hunden? Arga hunden har hittat en konkurrent om att vara arg så det blev ombytta roller och arga hunden blev en snäll hund.

Numer pensionär i Nynäshamn

Skaldeman
0

Pasi,

Lekstugan är tyvärr upptagen. Det är den vi hyrt själva. Värden bor i ett något större hus…

Maggan

Snälla hunden stapplar på. Han har till vår förvåning överlevt två semestrar. Vem vet, vi får kanske fira jul tillsammans också?

/SSS

sigyn
0

Åh det låter helt underbart att få bo så där vid vattnet. Kan ju bara bli bra Glad

goldcamilla
0

Vilka härliga kantareller och ja, det blir nog svårt att slå den där storleken, men vem vet.

Jennix
0

Låter underbart, Sten Sture! Önskar jag hade såna kantareller. Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Pasi
0

Stensture - Hundkojan då?SkämsFlört

Maia
0

#15 Pasi, där bor ju snälla hunden, förstås! Men det kanske finns en fågelholk?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

magma
0

Wow, vilken gyllene skatt du plockat!

Pasi: Självklart ska du väl kunna få dela hundkoja med snälla hunden? Han behöver nog ändå få bo inomhus i vinter, men dina benknotor borde väl tåla lite havsvindar?Flört

Pasi
0

#16 Hm, jaja….får nöja mig med fågelholken.Obestämd

#17 Självklart tål de det….åtminstone nån timma eller så.Flört

fatsdomino
0

Hur går det då med samarbetet med Calle Carlsson undrar pappa med dotter som besökte dig och Calle i Österäng i somras??

Lycka till med nya boendet!!

Tack för senast

Skaldeman
0

Samarbetet avbryts om ett par veckor. Men det har ändå gått på halvfart ett tag eftersom Calle i praktiken dragit sig tillbaka på grund av hörselproblem. De nya läkarna är intresserade av vår kostmodell, men inte tillräckligt intresserade av att sätta ut medicin som andra läkare ordinerat. Därmed är projektet inte lika intressant för mig längre.

Kanske hittar jag en ny samarbetspartner i Trosatrakten.

Sten Sture

parsley
0

Det verkar härligt, SSS. Njut av livet!

Svampskörden ser god ut. Själv har jag ett något ansträngt förhållande till just svamp. Min pappa är en sådan skicklig svampplockare att inte ens en tränad kantarellhund göre sig besvär. Skulle jag mot förmodan någon gång hitta någon enstaka svamp, så är det ingen han har missat utan någon som står på tillväxt och inte ska plockas än.

Trosa är väl fullt av antroposofer, men de kanske inte är något för dig?

vinteralvan
0

Antroposoferna är väl i Järna och inte i Trosa. Lycka till Sture.

parsley
0

#21 Förlåt mig du har rätt. Men det är inte så långt emellan. Glad

parsley
0

#21 Förlåt mig du har rätt. Men det är inte så långt emellan. Glad

Lynxx
0

Grattis SSS!

Ngn sa att Trosa - ''Världens ände'' enl. de själva - e en fattig kommun, & de redan innan denna krisen - men läget e kanon! Var där för ett par år sedan & kollade läget.

-----------

Ska själv åxå flytta till ''vägs ände'' om tre veckor - i mitt fall handlar det dock om Värmdö & väg 222:s slut  - 300 meter till kajkanten & färjeläget. Yttre skärgården med frisk luft.

Bussarna går var 20:e minut (om man nu skulle få idén att åka med dem). 21 km t Gustavsberg, 43 km t. Sthlm C å hela dess utbud av tjänster & varor. 150 meter till ICA-butik med post&paket, ombud f. ''Gröna skylten'' samt Apoteket för ''övriga läkemedel''.

Född & uppvuxen i fiskarfamlij med Bottenhavet som tomtgräns sitter vattnets dragningskraft i generna - så detta e de bästa av två världar.

Stranden - gränsen mellan vatten & land e den verkligt ultimata livsmiljön asså!

Ha de!

/L

Karin20
0

Grattis! Trosa är bara sååå fantastiskt

//Karin

MrsForeman
0

Välkommen till oss i Trosa!

/Mia

Luccy
0

Men å va härligt det låter med skärgårdsliv o svampar.

Lycka till! Kram Luccy

Ormen72
0

Vad härligt att få bo vid havet.

lycka till! önskar Ormen 72