Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2509 ggr
ettfriskarejag44
0

När dricker ni äggmjölk?

Hej!

Har insett att jag kanske tillhör de som inte kan äta så mycket mjölkprodukter utan att jag måste ändra mitt sätt att äta ganska radikalt för att se om det får igång min viktnedgång.

Ni som dricker äggmjölk - var o när dricker ni detta? Det är ju något jag skulle kunna börja med när jag t ex är sugen på kvällarna… eller?

isalu507
0

Jag brukar köra det som "proteindrink" när på kvällarna när jag tränat. Jag funkar inte riktgigt med att köra bara vätska som måltid (därför jag var så dålig på det där med shake- och sopp-dieter…).

Men som kvällsmellis funkar det jättebra, helt perfekt med lite äggmjölk framför tv:n.

Mervi
0

Du kan dricka det på kvällen, eller till frukost, precis som du själv vill.

Jag har svårt att ersätta måltider med dryck men många gör det.

ettfriskarejag44
0

Tack - vad brukar du smaksätta med? Funderar på tabasco eller något som hettar lite?

Hur gör du?

isalu507
0

Jag gör det antingen med kaffe/vatten hälften-hälften som vätska, blir då som en krämig latte, eller bara med vatten. Kryddar med vad jag känner för, igårkväll var det kanel, kardemumma och ingefära.

Kakao brukar en del ha, så blir det som varm choklad.

Emea67
0

Här är länken till Vi som väljer äggmjälk del 2 där det finns länkat till del 1 och ursprungstråden där du kan läsa hur andra gör!

Lycka till!

vinteralvan
0

Kanel, kardemumma, vanilj eller kakao brukar vara de vanligaste kryddningarna. Tabasco låter inte så gott i äggmjölk tycker jag.

ariaam
0

När som helst på dygnetFlört, kan bli frukost, lunch elr. middag!

Citronita
0

Jag äter äggmjölk varje morgon och jag smaksätter numera min med några hallon och ev. lite vanilj.

flikkan77
0

Jag kan byta ut ett mål mat mot äggmjölken så det kan bli när som helst under dagen, eller kvällen. Glad

Kryddar min med vaniljpulver, kanel och kakao.

"You just have to belive…"

[Pennylane1]
0

kör oftast som latte, slänger i lite kaffeulver alltså… mums, men ibland med kakao och lite sukrin. tabasco låter inget vidare i mina öron men testa, det kanske är din grej!

Sheena
0

Äggmjölken är min lunch i skolan varje dag.. superbra!! Har oftast snabbkaffepulver och LITE hermesötas i.. eller ibland några hallon eller jordgubbar.

[Pennylane1]
0

haha där var ytterligare en mycket lyckad felskrivning, eller var den medveten? Skrattande

Sheena
0

Hehe, antar du menar hermesÖtasen?? Tungan ute

Inte medvetet, men brukar uttala det så.. såg jag ju nu att det ser rätt lustigt ut!!