Fakirmetoden?
Hur går det till, vad och hur mycket äter man egentligen?
Har ätit LCHF i 6 mån , gick ned 8,5 kg de första 3 mån men nu stått still i 3. Ska gå ner ca 9 kg till har jag tänkt.
Äter sig mätt på kött, fisk, ägg och smör och eller kokosfett.
Som ngupa skriver äter du enbart protein och fett när du kör fakir. Eller tja, någon enstaka kolhydrat följer väl med ändå, men du undviker grönsaker och mjölkprodukter som annars brukar rymmas inom vanlig LCHF.
Men jag tror inte mängden mat har någon större betydelse. Du ska äta dig mätt och nöjd, helt enkelt. 
Se bara till att du får upp den totala fetthalten ordentligt i varje måltid. Gärna runt 80 E%, vill jag minnas.
Om du söker här på forumet på fakir så hittar du nog ett gäng trådar med bra information.
Fakir är: rena animaliska varor som kött, fisk, ägg och lägg till, vid behov, smör eller annat rent fett.
Ät så du blir mätt men inte övermätt. Regelbundna måltider kan vara ett bra fokus i början, för hungerskänslorna kan bli lite förvirrade och man går längre utan mat än kroppen kanske vill för att släppa fettet…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Om du är nybörjare skall du inte köra Fakir.. det är en uteslutningskost för de som inte går ner efter lång tid!!
Fakirar man en längre stund är det bra att ta vitamintillskott speciellt C-vitamin o Folsyra!
Fakir betyder självplågare och det är kanske så man upplever det för kosten kan bli lite ensidig!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ok tack! Vet inte men tycker 6 mån är rätt länge, och utan viktminskning på 3 mån. Tänker nog testa iaf. Kommer att äta lchf resten av livet ändå , för man mår ju gott.
6 månader är relativt länge och inga problem att köra fakir efter den tiden. Det gör jag….

Glöm inte vitamintabletten, när du fakirar!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.