Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4157 ggr
Annabbk
0

Bästa köp av Stevia

Hej. Jag vet inte om jag frågar något redan grundligt svarat, men jag har sökt på Stevia och hittar ingenrubrik som antyder att det handlar om det på bra länge. Och saker ändras ju. Och jag har ju sett andra trådar om inköpsställe/kablite/pris på tex kokosfett o smör, så det borde väl inte vara mot forumreglerna (vet forum där sånt anses som reklam = förbjudet)

Men jag sitter alltså med datorn o hade tänkt köpa lite stevia. Dels för matlagning mat, dels för att ha på tex - kanske lite strövariant. Och sen till kaffe då och då (har inte sött kaffe jämt, tycker om variation)

Det känns inte helt lätt att jämföra eftersom produkterna är så olika i stl, konc osv. Dessutom känns det alltid bra då man handlar på nätet att veta om andras erfarenhetr - seriositet osv.

Någon som kan ge mig tips på bra site o bra/prisvärda produkter???

MimLan
0

Jag kan inte rekommendera något speciellt eftersom jag tyckte att det var värdelöst som sötningsmedel. Bismaken var för stark för mig.

Däremot kan jag tipsa 08:or om att det går att köpa portionsförpackningar av Stevia (nåt pulver antar jag, det var i pappersförpackning) nere i Hötorgshallen. Såg det häromdagen i torkad frukt och nötter-ståndet. Det är ju ett bekvämt sätt att testa produkten iaf.

ebet
0

jag köper det på stevia.se, med tanke på hur lite man behöver, så spelar inte priset så stor roll. Jag tar inte så mycket att det blir jättesöt, utan bara som en antydan´åt det söta hållet, då märker jag inte ngn bismak.

Wildrat
0

Nu när dollarn är billig kanske det lönar sig att beställa från USA men jag vet inte själv var och hur man gör…

Medlem
0

Jag har hittat denna sida och ska beställa

Caena
0

tackar MimLan för tipset.. ska in till hötorget imorgon, ska ta mig en titt..

qualitas
0

Håller med ebet nr 2. Mna kan bara ta det för att få en antydan av sött. Funkar på turkisk youghurt och hallon för mig. Funkar inte i kaffe etc.

Köpte det i flaska med dropp-pipett. Doseringen på flaskan stämmer 1 droppe= ca en sockerbit

sussie
0

Jag har beställt på www.cayote,nu de har bl a smaksatt stevia. Den med vanilj är jättegod på yoghurt o halon.  Jag är nyfiken på chokladstevian, kan bli god chokladcreme med creme fraiche tänker jag.

Gronstedt
0

Jag köper min på www.ausscan.se, de har rent bladpulver. Men jag använder den inte så ofta, mest för att bryta beska/syrlighet litegrand. Men jag föredrar deras akudjura/kutjera eller forest berry för att söta. Det är australiska kryddor.

Annabbk
0

Tack för alla tips! Jag ska kolla Hötorget då jag är åter i stan. Och kanske några av alternativen som jag fått tips om. Kanske oxå Sukrin. När jag gitter. Det är varmt vet ni. Och just nu känns det inte längre så viktigt. Kanske det berömda "jag är inte längre så sugen av mig" som slår till

Kattahossa
0

qualitas: var köpte du den flaskan? Vill gärna ha den med pipett men hittar den ingestans!