Proteinpulver
Är det någon som vet om man kan använda sig av proteinpulver och blanda i grädde, för att öka intagett av fett?

Självklart går det att göra så…även om jag personligen föredrar att inta mitt protein i så naturliga former som möjligt.
Javisst - men varför blanda i proteinpulver?
Halsa grädden direkt ut paketet. Det ger ju samma effekt vad gäller "fettet". Protein får du säkert i dig tillräckligt ändå om du äter "normalt" med kött, fisk, kyckling, etc.
Gillar du inte att dricka ren grädde så kan du ju prova äggmjölk. Inte alla som gillar det, men med rätt smaksättning så… sök på äggmjölk på forumet för recept, om det bara är fettet du är ute efter.

Häromdagen blandade jag mitt sojaproteinpulver med grädde, och vatten också såklart :) Och det gick så bra så.
Men annars håller jag med om att mat är bättre än pulver, men om man inte hinner så är det iaf en god idé att tillsätta fett till pulvret.
Förlåt men är "soya"-protein bra? har ju hört så mycket negativt om soya…

Har du någon god proteindrinkssmak så skulle jag nog vispa grädden fluffig och sedan blanda i pulvret = proteinmousse ;)
Jag föredrar Dalblads proteinpulver. Innehåller två kolhydrater per servering så att säga. Dessutom har de många goda smaker och även månadens smak =)

babo, ja det finns många aspekter av sojan. Jag vet inte vad jag ska tro… men jag har en dunk sojaprotein hemma sedan tidigare så den använder mig av i nödfall.
Tack för er snabba svar på min fråga, jag är så nöjd nu…