Räkna kolhydrater
Jag har slutat räkna kolhydrater jag äter under dagen pga jag kan inte lita på de olika minmat o fineli som ena säger si o så många kolh. och den andra säger ngt annat och ännu en tredje ngt helt annat jahaa, hur skall man då få veta den rätta. Så jag räknar inte alls fast jag gärna skulle vilja veta hur mycket jag äter per dag kolhydrater. Äter inte så mycket heller dricker mycket thé.
Äter 2 st ägg med smör och lite kalles på, bacon 4 skivor på morgonen det vet jag
och på kvällen kan jag ta en Mandelbröd eller lembasbröd med smör och ngt annat på på dagen blir det vad som hälst men inte mycket. Ost kan jag ta som mellis om jag inte ätit lunch.

Med grönsaker är det svårt att veta, det varierar så mycket och någon näringsdeklaration innehåller de sällan, men på mandelmjöl står det väl på paketet, och vad som skrivs ut på dem ska stämma, för visst kan företag ta till mer eller mindre fula knep för att få varan att framstå som bättre än vad den är med hjälp av marknadsföring, men ljuger på ingredienslistan eller energiinnehållet gör de inte, skulle det uppdagas finns det inga kryphål.
kokosfett har jag i théet alltid nä jag dricker det och i kaffet med. Smör lägger jag på ganska bra på "brödet" som jag lagar var 3 dag och där borde det inte vara så många kolh.
Jag använder både Minmats och Finelis uträkningar. Jag har tänkt att det ungefär stämmer. Största skillnaden är i korvarna där båda har alldeles för stor kolhydratprocent. Då brukar jag dra ifrån dom stora kolhydratvärdena och kollar istället på paketet. Knåpgöra, men det lugnar! Annars duger det om det i det stora hela stämmer. Snart behöver jag inte kolla,börjar bli rutinerad i vad och hur mycket jag kan äta för närvarande.
Jag har ätit denna kost from 14.maj och då kollade jag o väde nog i början men inte nu mera + nu har jag stannat i upp vikt . av blev jag med -6 kg och vill gå ner änu 8-10kg sen är det bra. skall börja simma imorgon med, hoppas det hjälper
Cathrine, jag räknar inte heller. Jag vet att så länge jag håller mig till vissa livsmedel så funkar allt som det ska.
Fokuserar man på fett kött och lägger till lite grönt i form av broccoli, blomkål, sallad, spenat, gurka osv. så behöver man inte räkna.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
ohh, vad härligt att höra. fast jag på ngt sätt vet jag ju det men man vill ändå höra det av ngn annan med töntigt som det låter i min ålder
Om man har missat ngt