Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4346 ggr
cathrine70
0

Räkna kolhydrater

Jag har  slutat räkna kolhydrater jag  äter under dagen pga jag  kan inte lita på de olika minmat o  fineli som  ena säger si o så många kolh. och  den andra säger ngt annat och  ännu  en tredje ngt helt  annat jahaa, hur skall man  då  få  veta den rätta. Så  jag  räknar  inte alls fast  jag  gärna skulle vilja veta hur mycket  jag  äter per dag kolhydrater. Äter inte så  mycket  heller dricker mycket thé.

Äter 2 st ägg med smör och lite kalles på, bacon 4 skivor på morgonen det  vet  jag Skrattande och  på kvällen kan jag  ta en Mandelbröd eller lembasbröd med smör och ngt annat på  på dagen  blir det vad som hälst men inte mycket. Ost kan jag  ta som mellis om jag  inte ätit lunch.

Wtn3
0

Med grönsaker är det svårt att veta, det varierar så mycket och någon näringsdeklaration innehåller de sällan, men på mandelmjöl står det väl på paketet, och vad som skrivs ut på dem ska stämma, för visst kan företag ta till mer eller mindre fula knep för att få varan att framstå som bättre än vad den är med hjälp av marknadsföring, men ljuger på ingredienslistan eller energiinnehållet gör de inte, skulle det uppdagas finns det inga kryphål.

cathrine70
0

kokosfett har  jag  i  théet alltid nä jag  dricker det  och  i  kaffet med. Smör lägger jag  på ganska bra på "brödet" som jag  lagar var 3 dag och  där borde det  inte vara så  många kolh.

[Columba]
0

Jag använder både Minmats och Finelis uträkningar. Jag har tänkt att det ungefär stämmer. Största skillnaden är i korvarna där båda har alldeles för stor kolhydratprocent. Då brukar jag dra ifrån dom stora kolhydratvärdena och kollar istället på paketet. Knåpgöra, men det lugnar! Annars duger det om det i det stora hela stämmer. Snart behöver jag inte kolla,börjar bli rutinerad i vad och hur mycket jag kan äta för närvarande.

cathrine70
0

Jag  har  ätit denna kost  from 14.maj och  då  kollade jag  o  väde nog  i  början men inte nu  mera + nu  har  jag  stannat i upp vikt .  av blev jag  med -6 kg och   vill gå ner änu 8-10kg  sen är det  bra. skall börja simma imorgon med, hoppas det  hjälper

Jennix
0

Cathrine, jag räknar inte heller. Jag vet att så länge jag håller mig till vissa livsmedel så funkar allt som det ska.

Fokuserar man på fett kött och lägger till lite grönt i form av broccoli, blomkål, sallad, spenat, gurka osv. så behöver man inte räkna.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

cathrine70
0

ohh, vad härligt  att höra. fast  jag  på ngt  sätt vet jag ju  det  men man vill ändå  höra det  av ngn annan med töntigt  som det  låter i min ålderOskyldig Om  man har  missat  ngt