Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 4719 ggr
tusselisa
0

Smör och svålar=fantastiskt

Jobbar jättemkt just så jag hinner inte laga mat men svålar med smör funkar utmärkt ihop prova om ni inte redan gjort det:)

spadermadam
0

Jag har testat det. Jättegott!

Anne-
0

Menar du att du tar upp en klick smör med fläsksvålen? Eller gör du något annat?

spadermadam
0

Jag brukar klutta på lite rumsvarmt smör. Är svålbiten stor så kan jag bre den men annars gräver jag upp lite smör direkt ur paketet.

Dollan
0

Philadelfiaost är också gott på fläsksvålar……..

niloss
0

mmm och creme fraiche

spadermadam
0

Ja creme fraiche är en höjdare! Men jag måste vara rätt restriktiv med mjölkprodukter så till "vardags" blir det mest smör. Glad

pema
0

Måste prova med lite aromsmör eller lite vitlöksdipp

MimLan
0

Visst är det gott, men gå inte för långt med det som måltidsersättning för proteinet är tydligen i en form vi inte kan tillgodogöra oss.

spadermadam
0

MimLan har du lust att utveckla det lite mer? Jag hade ingen aning om detta! Nu käkar jag svålarna bara ibland och absolut inte som ersättning för mat. Men det kan vara bra att känna till det du nämner.

MimLan
0

#9 Det har skrivits om det tidigare i några trådar här. Enklast är att googla/söka dig fram till dessa, jag lade bara det väsentliga på minnet.

spadermadam
0

Okej jag har hittat nåt om collagen och att inte vi tar upp det proteinet. Men är det direkt skadligt tror du?

Jennix
0

#9  Skadligt kanske det inte är men det ska nog ses mer som snacks än som riktig mat. Flört Tror inte du får i dig samma näring från en bit rent kött som från en påse fläsksvålar.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MonicaHansen
0

Mmmmmm… fläskesvålar:) Ska åka dagstur till Fredrikshamn snart:)

tusselisa
0

Va bra att proteinet det nämndes för ersätta mat med svålar det är precis vad jag workoholicen gjort.

Det går ju så snabbt:)

Ska sluta äta dem så ofta, de är lite väl salta också har jag märkt…

lotchen
0

bara undrar…var hittar ni svålarna? har letat i affären men vet inte riktigt VAR jag ska leta*tacksam*

MissMullig
0

De finns ibland på Ica,Willys,Lidl och kan finnas på vissa Coop

Märkena är Lyckan el Mr chipp`s

[Pennylane1]
0

Lyka   är det men det är lyckan när man hittar dom!  Flört

MissMullig
0

opps slank in ett N

[Pennylane1]
0

och ett c Flört

MissMullig
0

oj oj oj stavar som en kratta, dax att sova kanske så jag orkar med  Stockholmsträffen i morgon vi skall ju passa på att fira att vi blivit 10000 medlemar här

JAUS
0

Jag har slutat med fläsksvålar eftersom proteinet som sagt är är helt värdelöst, åt det som måltidsersättning förut och gick ner flera kilo, tyvärr i muskelmassa dock. Rynkar på näsan Äter macadamianötter nu istället.

MillisB
0

#15 Fläsksvålarna hittar jag oftast bland chipsen… I alla fall här i Norge!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

texarcana
0

Nån som vet hur macadamianötter är anses vara allergimässigt?

Jag vet såklart att inget går att garantera hit eller dit, men rent generellt? Exempelvis paranötter är ju kända för att ha förmågan att kunna trigga igång rent livsfarliga allergichocker hos känsliga…

JAUS
0

Macadamia är en äkta nöt.

texarcana
0

JAUS,

Och vad betyder det i praktiken (är ingen nötexpert)?