D-vitamin
Vad är enklast att köpa, finns det på apoteket eller hälsokost.
Tablett eller vad?
Fundera för jag är ingen soldyrkare och jag har en son som lätt blir förkyld på höst vinter halvåret…..

Apotekets har inte så stora doser så hälsokost eller nätet är bättre. För sonen din beror det på hur gammal han är, Doc brukar rekommendera 1000 IE till barn och 2-4000 IE till vuxna höst och vinter om man inte varit ute hela sommaren utan solskydd.

Jag äter D-Pearls, det är gelantinkapslar det står att man ska ta en men jag läste på kostdoktorn.se att man skulle ta 2-5, barn 1.Jag tar 3.
Jag köper på hälsokost, när det gäller barn är dom nog rätt bra för dom är små o iom att det är gelantin glider dom lätt ner.
Jag har beställt 2 burkar med 180st 50 000 IE kapslar från USA. En burk kostar 25 dollar, vilket är billigt då den kommer att räcka i tio år för en person. 

Man kan kika här:

#4: Beträffande D-vitamin, vad fasiken är E för någonting? på min multiburk står det i mikrogram vilket är betydligt förståeligare än ett E
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

E (eller IE) betyder Internationella Enheter. För D-vitamin är 40 IE ett mikrogram, 50 mikrogram är 2000 IE osv. Varför man har IE antar jag är för att det ska finnas något enhetligt som både europeer och amerikaner kan använda, då de sistnämnda inte använder samma viktskala som europeer.

IE = Internationella enheter, men beställer man på nätet från USA heter det IU = International units.
Det är samma skala för en gångs skull.

Köp inte hos shopping4net.se i alla fall. Dom har fått lite väl mycket kunder lite väl snabbt och höjt sina priser med runt 30% på 6 månader. Någon prisgaranti har dom inte heller. När jag hittade d-pearls billigare någon annanstans så fick jag en massa ursäkter varför dom inte kunde betala tillbaka mellanskillnaden. Bojkott.
Jag har också köpt d-vitamin från USA. Billigare och bättre.

Ska man bojkotta för att de inte har lägsta pris-garanti? Löjligt. Shopping4net har dessutom fortfarande de billigaste priset på de saker jag köper, jag handlar där med glädje.

Nej, man ska bojkotta dom för att dom ljuger i sin marknadsföring.

Jag handlar på Shopping4net, men har sett någon särkild marknadsföring. Jag handlar där för att de har allt det jag vill ha, har kollat på andra ställen men då har det alltid varit något som inte funnits.

Har aldrig sett någon av deras marknadsföring, vad syftar du på när du säger att de ljuger?

På deras hemsida har dom, när man kommer in på hälsokost, en logga att du alltid hittar bästa priset hos dom och att dom ersätter dig om du hittar samma produkt billigare någon annanstans. När man sedan vill utnyttja denna "prisgaranti" som dom säger sig ha då får man ett snorkigt svar med en underlig ursäkt varför dom inte kan ersätta en. Vet fler som råkat ut för deras ljug.

Jag har inte hittat nån annan som är billigare, du måste ju även räkna in frakten i priset.
Jag har som sagt inte hittat någon som har alla grejor som jag vill ha, och då kan det bli dyrt om man ska handla på fler ställen.

#14. Jag brukar alltid köpa så att man kommer upp till det fraktfria beloppet om dom har det valet. Men vi är som sagt 3 i vår familj så det går åt en del. Nedan är företag jag handlat från.
http://www.halsokostgrossisten.se/
http://www.naturligt.se/website1/Halsokost/web/halsokost.php

Det är ju bara jag som äter vitaminer mm här hemma, så då gäller det att allt finns på samma ställe för att det ska bli fraktfritt.
Var uppe o kolla adresserna du skicka visa men tyvärr har dom inte nån av dom allt det jag vill ha.

#16. Innan jag hade familj köpte jag ihop med kompisar.

Jag får kolla över bekantskapskretsen.