Linda, råkar du vara här?
Skulle gärna vilja veta vad den där medicinen mot UVI hette, om du råkar vara här????
/Lillianna med rinvägsinfektion på G
~ Lillianna ~
Lillianna, jag vet inte vilken medicin Linda menat men jag köpte förr något som hette UVA E i hälsokosten och den hjälpte mig.
Hoppas du snart är bra igen.

Min dotter lider ofta av urinvägsinfektion…känner tidigt att nu är det dags igen.
Hon har börjat att dricka 1 glas tranbärsjuice(jokk) varje morgon och ev. något glas på kvällen och sedan dess är hon symptomsfri. Jag var väldigt skeptisk till att bara lite juice skulle hjälpa men det har funkat väldigt bra.
När hon började så drack hon kanske 1-2 liter / dag men nu tar hon bara 1 glas på fastande mage på morgonen.
Lycka till!!
Hej,
Jag har också lidit av urinvägsinfektioner sen tidiga tonåren. Jämt och ständigt efter att jag satte in spiral. När jag åt antibiotika för urinvägsinfektion så fick jag efter kuren helt säkert svampinfektion som i sin tur gav urinvägsinfektion. Så gick det för runt. Tills jag själv lärde mig att samtidigt som jag tog antibiotikan alltid också tog en kur mot svamp.
Nu sedan några år äter jag tranbärstabletter "Cranmax" och behöver aldrig få blåskatarr mer. Äter varje dag och så fort jag får en känning tar jag ett par extra tabletter så går det bort! Fantasiskt!

Hej!
Har också lidit av UVI och fått bekräftat att antibiotikan inte hjälper i längden. Har varit fri i flera år sedan jag upptäckte tranbärsjuice och kapslar. Det kan ta uppåt en vecka första gången man kör kuren men för varje gång så går det fortare och fortare samt att UVIn återkommer mer och mer sällan. Ang UVA-E så är det inte hälften så bra ens utan mer som ett komplement till skolmedicinen.
Så här är min kur: Tranbärsjuice från hälsokosten i koncentrerad form. 1 liter blir 5. Tranbärskapslar från hälsokosten dos enl. förpackning.
Dag 1-3: Drick juice så mycket du orkar upp mot 2-3 l
Fortsätt med juicen som är kvar + kapslar. När juicen är slut så ät bara kapslarna. Symptomen är troligtvis borta
Kapslar i 1 vecka till.
Ta till juice eller kapslar så fort symptomen visar sig och du får aldrig mer ett riktigt utbrott. Jag törs nästan lova.
Lycka till!