Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-färsrätter
Läst 6691 ggr
spadermadam
0

Bacon Explosion Pork Bomb

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag säger bara MUMS!!!

Recept på pork rub finns HÄR.

goldcamilla
0

Wow, så underbart, måste bara göra detta. Och rutmönstret med bacon det är ju bara såå coolt. Får nog titta ett par gånger till innan jag lärt mig det. Tack ska du ha spadermad.

copia
0

Jösses så gott! Det blir smaskens i helgen när jag äter lite ost, fakirar i veckan. Tack!

spadermadam
0

Jag tyckte också det där flätandet var så härligt. Det såg så lätt ut när han gjorde det på filmen men jag förmodar att han har övat många gånger…Glad

Sen tycker jag nog att baconet blev lite väl bränt. Kanske det funkar att göra det i ugnen och att inte ha i det riktigt så länge som fyra timmar.

mazen
0

Testade att göra en sådan i somras  men den var nog godare för ögat än mitt smaksinne, kan ju berott på korvsmeten och den blev väldigt salt. Man bör nog asalta baconet före

Här är en utförligt recept

Bacon Explosion

skogs-tolva
0

Åååhhhh!

Tungan ute

spadermadam
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jaaa… jag säger också "Åååå!"…. de ser så himla gott ut.

Kanske man ska säga som mannen här? Flört

mazen
0

Om man vill testa så har Citygross bacon som är bättre lämpad för Bacon Explosion. Tjockare skivor och en del billigare än standard bacon frp

De har en frp på drygt 1 kg och det måste passa här dessutom inte lika salt i min mening

OT

Inlägget jag skriver nu liknar inte Kif standard, Är det förändringar på G, även min ädelsten under min Avatar är borta

Andina
0

Mazen - poängsystemet med ädelstenar tas bort - därför är den borta.

Läs om det här

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

mazen
0

Okey men kommentera rutan är annorlunda fast den den verkar vara till det bättre

[iovis]
0

Jag kan hålla med om att vitsen/böket med att få till en urtjusig flätning av baconet försvann när det blev så bränt, Ska försöka mig på detta men skippar det mesta av såsen och grillar den i ugn så det snygga rutmönstret kommer fram.

Tack för ett jättebra tips!!! Mums! bokmärker

Andina
0

Min är också annorlunda - men enbart så, att jag inte har nå' smilisar eller länkmöjligheter eller annat… (länken fixade jag i efterhand genom att redigera inlägget - då funkade det)

Betr Trådskaparens Bomb - det är nästan (men bara nästan) så att jag blir sugen på att äta kött igen! :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

mazen
0

Tycker inte att flätningen var nåt problem men jag kanske måste hitta ingredienser som är mer snarlika originalet.

Annars ett problem om man ska tillaga i ugn är ju Hickorysmaken

raphanus
0

Bakgrundsmusiken är bra.

Dialekten är helt adekvat i sammanhanget.

Men … annonserna?

"Maltodextrin"

"När är din dödsdag?"…

mazen
0

Det måste väl vara mer angeläget att dissikera reklamen på den här sidan än en sida från andra kulturer

raphanus
0

#14 - Absolut, men även om sidan youtube har sitt ursprung i en annan kultur än min, har reklamen på densamma i alla fall sitt ursprung ur den kultur jag kallar min egen, eftersom jag är svensk och reklamen är på svenska.

Jag förstår inte varför det görs reklam för maltodextrin. Varför skulle en privatperson som jag köpa det, och vad skulle jag göra med det?

mazen
0

Ber om ursäkt, är lite halvblind eller nåt liknande. Har inte observerat reklamen och trodde det var från ursprungslandet. Jag kollar aldrig reklamen

Kabben
0

Kör med addblock i firefox så jag ser aldrig reklam

raphanus
1

#16 - Gratulerar till din selektiva blick.

#17 - Tackar för tipset!

starhawk
0

Flätningen av fuskbaconet var en bra idé. Även fuskbacon har sina användningsområden. Skall försöka mig på en variant av det där, i ugnen. Frågan är bara hur lång tid och temperatur? Får kika på receptet för köttfärslimpa det borde väl stämma rätt bra. En fyllning av lök, paprika och ost låter mycket mer lockande än vidbrända fuskbaconbitar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

raphanus
0

#19 - Det måste väl gå att fläta äkta bacon på samma sätt?

starhawk
0

#20: Tror knappast det, äkta bacon är inte lika långsmalt och har inte samma "gummibands" töjbarhet som fuskbacon. Över huvud taget är fuskbacon utmärkt att "knyta ihop" mat med beroende på denna egenskap. Ahhhh! nu fick jag en idé Skotska ägg med fuskbacon för att hålla ihop dom! Här skall exprimenteras!

Krahso
0

Skotska ägg?? Vad är det? Recept tack!

starhawk
0

#22: Dom finns i receptsamlingen under fliken färsrätter! Jag funderade närmast på att använda fuskbaconet till att hålla ihop ägget, det kan ju vara lite knepigt ibland två på bredden och en på längden kanske? sen kan man nog strunta i att salta, baconet är ju salt nog. Sen är det ju intressant hur smakerna går ihop

mazen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 19

Utveckla det där med fuskbacon

En bild på mitt prov och det är vanligt bacon (Tulip tror jag)

starhawk
0

#24: Okey, Bacon är ju ett engelskt ord således är då det engelska baconet den äkta varan. Och i den engelspråkiga delen av världen menar man just det baconet när man säger bacon. Ett bacon som ser helt annorlunda ut och kommer från en annan del av grisen måste ju då anses som ett fuskbacon, och fuskbacon är förresten kortare att skriva än strimmigt bacon som engelsmännen kallar det

raphanus
0

#25 - Vad heter då "engelskt bacon" på svenska?

mazen
0

Vad är det vi köper, fusk äller äkta????

starhawk
0

#26: Det beror på var man köper det, om man köper det på "The English Shop" eller "Taylor & Jones" så heter det Bacon och är den äkta varan, Scan och Tulip har kört med nåt dom kallar kotlettbacon men det är så fånigt tunt skuret att det är oanvändbart i stekpannan. Danskarna kan faktiskt göra äkte bacon dom exporterar det till England under namnet "Back Bacon"

#27: Som sagt, det beror på var du köper det, men i vanliga ICA-Konsum o likn blir det fuskbacon

goldcamilla
0

Varför kallas deras bacon för äkta bacon och vårt fuskbacon, vi har väl alltid haft detta så länge jag kan minnas. Sedan att det går och köpa bacon från andra länder är en annan sak, man behöver ju inte kalla det fuskbacon precis som om det inte vore gjort av kött från grisen utan kom från något annat som ett substitut av sojaböner. Jag är mycket nöjd med vårat bacon i alla fall.

mazen
0

"28

Så det jag köper är alltså fuskbacon=Svenskt eller Amerikanskt bacon?

starhawk
0

#29: Näe vi har faktiskt haft ett betydligt tjockare bacon än gång i tiden, men det var fortfarande ett strimmigt fuskbacon

#30: Uppenbarligen! Själv köper jag mitt bacon på "Taylor & Jones" men som jag skrev fuskbacon kan vara användbart till vissa saker, så ibland köper jag det också, men det hamnar aldrig i stekpannan. Det äkta baconet hamnar däremot i stekpannan varje morgon som ingridiens till frukosten