Älskar crème fraiche
Jag gillar verkligen LCHF-maten, framför allt cf-det har jag blivit helsåld på. Jag äter den gärna som den är direkt ur burken-som glass ungefär!
En lunch kan t ex se ut såhär: 1 burk makrill i tomasås, 1 näve oliver, 1 burk cf (250 g).
Jag vet ännu inte om LCHF funkar för mig att gå ner i vikt med, första försöket stöp av andra orsaker (se min sida). Jag har haft ett uppehåll men ska snart börja om med LCHF och vill reda ut detta: är det ok att låta cf vara en stor del av kosten?
Jag har ätit det på kvällen ibland -som glass-och det har alltid påverkat min sömn så att jag har varit jättepigg på natten. Inte bra.
Har inte provat minmat än.

Energi kcal:
807,50
Energi kJ:
3382,50
Proteiner:
5,75
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
8,25
Vatten:
149,75
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
85,00
En hel burk blir ju ganska mycket kollisar 8,25 gram!! Det beror ju hur du äter resten av dagen?

En del får stor insulinutsöndring av mjölkprotein och måste därför utesluta såväl grädde och ost såsom CF, men långt ifrån alla, feta mejerier är jättebra för väldigt många. Prova dig fram, skulle viktnedgången utebli kan man prova att dra ner på mejerierna, men som sagt, för många är det jättebra produkter.
mamajaja
Såg att du skrev i tomatsås hoppas du inte äter såsen då utan bara fisken,såsen har massa kolisar.
Skall bli trevligt att följa din resa

Massor och massor, en burk makrill i tomatsås ger bara omkring 3 gram kolhydrater, jag äter även tomatsåsen med glädje. Men så behöver jag inte vara superstrikt heller.
OT - vilken fin bild Wtn3 !
Min makrillfilé i tomatsås är en burk med 125 g. kolhydrater 2,5 per 100 g. Rubb och stubb blir alltså 3,1 g. Är det mycket, beror ju på hur många kolhydrater man har tänkt sej som helheten i övrigt under dagen..
Ja det är sant jag äter ju UFO

Man tackar. Jag var livrädd för den som barn, men numera gillar jag den.
Ja, precis, omkring 3 gram för en burk, det är inte vad jag skulle kategorisera som "massa kolisar", men som sagt, beror ju på hur strikt man vill/måste vara.
Oj, tack för alla svar!
Jag har mycket att lära, det är tydligt. Tänkte väl att det var för bra för att vara sant att jag skulle kunna ösa i mig såna go'saker…
Får nog hålla igen på CF, äta måttligt. Insulinutsöndring vill jag ju vara försiktig med!
har inte haft en tanke på tomatsåsen! Den har jag glatt satt i mig. Hmm, mycket att lära, som sagt.
Man upptäcker nya saker hela tiden . Att lusläsa innehålsförtäckningara i butiken tar tyvärr tid. Skulle vara bra med en lathund*L*
Äh, man lär sig hitta till de viktigaste sakerna i innehållsförteckningen - fett/kolhydrater - ganska snabbt. Bara man får in vanan
Bläddra med en lathund tar minst lika lång tid. MEN MissMullig, hur är det med synen? Man måste ha falkögon för att se vad det står på vissa livsmedel 
Ja man skall ha god syn eller bra glasögon för att handla okända livsmedel