Nybörjare.
NI får säkert dessa frågorna varjedag. Men det är så här att jag har ingen matvåg hemma, så blir så svårt att veta hur mycket jag får i mig. Men nu har jag googlat lite o kollat vad visa matvaror väger så vad jag undrar är om detta ser bra ut.
.:Dagens Mat:.
Energi kcal: 1558,55 Energi kJ: 6513,65
Proteiner: 90,39 Fiber: 3,10
Kolhydrater: 6,55 Vatten: 454,85
Alkohol: 0,00
Fetter:
Fett: 130,86 Kolesterol: 831,70
E-mättade: 53,69 Mättade: 43,16
F-mättade: 24,38
Vitaminer:
A: 646,55 B1: 0,92
B2: 1,00 B3: 35,21
B6: 2,91 B9: 286,90
B12: 3,31 C: 83,00
D: 3,28 E: 14,12
Mineraler:
Fosfor: 987,50 Järn: 5,43
Kalcium: 234,15 Kalium: 1367,90
Magnesium: 133,55 Natrium: 1784,10
Selen: 65,16 Zink: 3,78
2% KOLHYDRATER
23% PROTEIN
75% FETT
0% ALKOHOL
35Gram Bacon gris
30Gram Majonnäs 80% fett
30Gram Olivolja
120Gram Ägg stekt
140Gram Kycklingbröstfilé u skinn
140Gram Kycklingbröstfilé u skinn
100Gram Vispgrädde 40% fett
100Gram Broccoli
har även en blogg där jag varje dag skriver vad jag äter. Så om ni vill kan ni kolla där cockså, jätte tacksam om nån kunde säga om jag ens gör rätt.

Det ser bra ut och du behöver egentligen ingen våg 
Vi försöker att inte tänka så mycket kaloritänk inom LCHF-rörelsen utan ser mer till att äta rätt proportioner på näringsämnena.
Det är bättre att få naturliga mättnadskänslor som får styra än att mäta och väga sig genom livet.
Det fungerar bra för de allra flesta och känns som en befrielse när man märker att aptit för kanske första gången står i paritet med vad kroppen förbrukar 

Det ser bra ut. I början kanske du kommer att känna dig hungrigare än vanligt och i så fall ska du äta, gärna fett. Glöm tankarna på att väga och räkna tills vidare, låt kroppen säga vad den vill ha.
men varför jag vill räkna är för att jag är rädd att jag annars äter mer än jag förbränner. Då jag inte är så överviktig så kanske man måste äta mindre än mn förbränner?
Om du äter dig mätt men inte övermätt så blir det inte för mycket.
Det ser bra ut med fördelningen.
Lycka till!
okej tack så mycket. Då ska jag alltså se till att jag äter mest fett, en del protein och så lite kolhydrater som möjligt. Och äta tills jag är mätt. Behöver alltså inte räkna och hålla på. Skönt :)

Äta tills du är ohungrig..dvs så att du står dig till nästa måltid!!
Mättnaden brukar komma efter 20 minuter och skall man äta tills dess lär man spy efter det!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
tack för all hjälp! :D
Har en till fråga nu dock, jag tror att min kropp mår bättre av att minska på mejeriprodukter. Men hur får jag i mig fett utan grädder. Köttet blir ju lätt tort utan de? nått tips?
Ät fett kött, kanske nån bit grönsak till och en klick smör. Ät tills du blir mätt, lagom mätt. Ät när du är hungrig.
Enkla råd som man kan komma långt med. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Feta såser med mejeriprodukter fungerar oftast hur bra som helst bara du har en riktig biff till 
Problem brukar det bli om man äter mycket mejeri som egna måltider typ youghurt och hallon varje dag..
Olika sorters kryddsmör kan du själv mixa till och ha till hands
Feta köttbitar behöver inget extra fett utan klarar sig på egna meriter..