Diarré
Har försökt använda sökfunktionen för att hitta liknande inlägg men som vanligt fungerar den inte…
Har ätit lchf-kost sedan januari och har blivit av med 25 kilo. Underbart!
Nu har jag tyvärr drabbats av en grym, slemmig diarré som är totalt handikappande. Har varit hos doktorn men inte fått svar ännu. Det finns naturligtvis många mer eller mindre otäcka förklaringar men en tanke som har slagit mig är att, ve och fasa, det skulle kunna bero på kosten. Finns det någon med liknande symptom eller finns det någon klok gumma/gubbe som vet något om detta?
Antagligen svininfluensa, den kan yttra sig så har jag läst. Det är nog inte kosten om den är så slemmig och handikappande. Lite fart av kokosen, det är det enda som man brukar märka.
Fast om jag är så klok kan debatteras, men lite bättre än halv-dum?!
please?

Du har inte börjat äta något som du inte ätit innan?
Jag tror inte heller att det beror på kosten - om du inte gjort någon förändring (börjat äta något som du inte ätit tidigare eller så) nyligen…?
Är inte heller någon klok gumma men kanske hittar du något här: Kif på Google
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#1 Jag håller helt med - bättre oklok än halvdum…
Nej, jag har inte förändrat kosten överhuvudtaget så därför är jag litet tvivlande till att det skulle vara lchf:s fel. Kokosfettet har jag inte använt mig av på ganska länge.Men svininfluensa??? Jag grymtar ju inte ens.
Tror ni att det kan vara för mycket fett i maten eftersom diarrérna påminner om den jag fick när jag testade Xenical. (Himla trevligt samtalsämne men åkomman är mycket obehaglig och ställer till det när jag inte ens vågar gå utanför dörren)
Tack för svaren - hoppas det kommer fler!

Bibban: har du några lungproblem, hosta, slem eller så?
Har du inte haft dessa problem tidigare? Har du ätit mer fett nu än tidigare? Det kan ju vara en bakterie också, man kan få hemska diarréer av bakterier.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#0 Kan ju vara sk fettdiarre, om du är frisk och det alltså inte är vad de andra föreslagit. Äter du väldigt mycket fett? Kontrollera genom att minska mängden och se om du blir "stabiliserad".