Bregott?
Hej allihopa!
Jag funderar på att hoppa på detta igen då jag slutade p.g.a. att det kändes jobbigt, men märkte sedan hur mycket bättre jag faktiskt mådde på LCHF.
Så nu vill jag läsa på ordentligt och skaffa massa recept och förbereda så att jag inte faller på okunskap eller dålig planering denna gång…
Hur är det med Bregott, är det godkänt? Är någon "färg" isf bättre än någon annan?

Smör är ju det bästa men bregott kommer snart där efter. Jag använder själv bregott när jag vill äta bröd (lembas). Det är ingen skillnad på vilken färg, det är nog bara en smak sak. Jag varierar mellan x-saltat o havssalt.
Det gäller att hitta mat som är enkel men varierad, för när man jobbar vill man ju att det ska gå fort när man kommer hem. När jag är ledig brukar jag laga dubbla portioner så jag kan lägga i frysen.
Välkommen tillbaka 
Bregott är smör blandat med rapsolja så det är ok som smörgåspålägg. Men om du ska steka, använd riktigt smör. Köp inte bregott mellan, den är utspädd med vatten (!). Många märker att de blir mer saltkänsliga på denna kost och då smakar extrasaltat bregott alldeles för salt.
Här finns en länk till en tråd om en gratis LCHF-kokbok att ladda ner. Längre ner i tråden står beskrivet hur du gör för att ladda ner den.
Lycka till!
Smör är alltid det bästa men om du vill ha något som är brebart så är Bregott ok eftersom det är gjort på smör och rapsolja. Färgen spelar ingen roll men eftersom man blir mer saltkänslig så kommer du nog tycka att extrasaltat är för salt.
#1 - Ok, tack för hjälpen=)
Matlådor är jättesmart, för att börja steka till en köttbit när man kommer hem från jobbet….funkar bättre för mig eftersom jag står mig bra på LCHF men jag vet också att det kan bli panik och då går det åt h*****e…
Ska söka lite på rercept och se vad som blir bra matlådor att frysa in;)
#2 - Tack så mycket, nu vill jag klara det här!=)
Ok, följdfråga till mellanpaketet, du avråder p.g.a. utspädningen med vatten, men det är inte sämre bregott än något annat eller? Det är bara "onödigt" att köpa när det är utdrygat med vatten?
Tusen tack för länken! Jättegulligt av dig! Jag SKA klara detta!=)
#3 - Ja, jag körde stenhårt med smör förut när jag åt LCHF, men tänkte om man gör någon variant av bröd (oopsies kanske) så har jag svårt för, rakt av sådär, smör på…jag gillar bregott;) Men har alltid kört på mellan(ja så länge det funnits alltså), men nu kanske man inte ska det?*hmm*
stod visst redan så jag tog bort

Mvh Ballo.
Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida
Bregott är helt OK, om du föredrar det.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Ursäkta sent svar StarLuck! Bregott mellan innehåller bara grädde, vatten, rapsolja, salt, mjölksyrakultur och vitamin A och D. Men det är ju onödigt att köpa hem vatten, eller hur? 
Hur går det för dig?