Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 1608 ggr
Bitta
0

Magisk avokado

Gjorde en klassiker igår, eftersom den är helt ok även i LCHF-sammanhang…

Tänkte dela med mig - den är såå god. Men ni får hålla tillgodo med mått enligt Skaldeman (på en höft) och komma fram till er egen bästa fördelning.

Dela en avokado på mitten, och gröp ur köttet - skalen ska behållas som "serveringskärl" sedan.

Mosa avokadon väl, gärna med mixer. Sedan tar du i en bit gorgonzola (testa dig fram till hur mycket) och fortsätter mixa. Blanda nu i finhackad rödlök, lite salt och till sist creme fraiche.

Häll tillbaka röran i skalet och servera! Klart!!

MaMaMade
0

*Oooh*! Låter som ngt för mig!

*Älskar* avocado!

*Älskar* mögelost!

*Älskar* lök!

Är *def* en "salt" brud! Flört

Gör redan om receptet i mitt huvud…undrar hur roquefort skulle bli istället för gorgonzola…min absoluta favvo… Skrattande

Margareta
0

Låter som mitt recept också!

Numer pensionär i Nynäshamn

Bitta
0

Går säkert jättebra att variera i det oändliga.

Brukar servera den som förrätt, eller bara som nåt gott när man är sådär lagom sugen. Och nu passar den ju alldeles utmärkt.

MaMaMade
0

Tack, tack, tack! Glad

[Norum]
0

Gud, vad gott det låter! Hugger det direkt…. Mums

Mervi
0

Låter som något jag skulle gilla! Tack för receptet.

batman
1

Mmmmmm!Räcka ut tungan

clajo
0

Själv brukar jag köra i räkor och vitlök och en liten klick creme fraiche…. MUUUUUUMS!!

Andina
0

Gottigt!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annica38
0

Låter smasken.

Men jag har problem med avokadon, för när jag blir jättesugen så är ju alla i butiken stenhårda och går inte att äta på flera dagar. Och sedan brukar den ligga hemma och bli bortglömd och övermogen! Skäms

Andina
0

Oj, Annica, kanske ska du sätta på nå'n larmfunktion i biltelefon' eller påminnelse i datorn eller nå't`? :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annica38
0

Bra idé Andina! Tack! Jag måste göra det för det är ju sååååå gott med avokado!

bustas
0

Får man sno delar av receptet? Jag tar bort Gorgonzolan och petar i lite räkor!