Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 12454 ggr
Arnedanc
5

Chokladkakor från Lindt

Hej!

Ovannämnda chokladkakor saknar näringsinnehåll.  Här är en översikt jag har fått i från Lindt.

Georgina
0

Jag äter bara Lindts chokladkakor, gärna 85%. Lindts är nästan den enda chokladen som inte innehåller soja-lecitin - vilket i princip alltid är genmanipulerat - vilket inte jag tror är bra för kroppen.

[Saiva]
0

Tack Arnedanc! :o)

magma
0

Jag har alltid undvikit att köpa Lindts chokladkakor, eftersom de inte haft näringsdeklarationer. Nu ska jag våga mig på att prova den på 85% vid tillfälle, tack Arnedanc!

Jennix
0

Tack snälla, det här ville jag ha också! :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Medlem
0

Tack så mycket!

Royalwithcheese
0

Skit denna data(jæveln) kan ju inte læsa pdf. Men brukar køpa Lindts choklad hemma i Sverige, trots avsaknad av innehållsførteckning.. Men de ær okej eller?

silvertopp
0

Lindts har en 99% chokolad också.Ledsen

Royalwithcheese
0

Haha då ær det ingen risk att man æter før mycket i alla fall!

sarag
0

Jag brukar ta en bit 85% Lindts till kaffet på morgonen. Det verkar inte påverka mitt sug eller vikt för den delen heller. Innan LChF tyckte jag inte alls om mörk choklad, men detta är nu bara så gott!

Ulf-S
0

#6: Lindts 85-procentiga innehåller 19 g kolhydrater/100 g. Helt OK!

silvertopp
0

Nä detär ingen risk att man äter för mycket av lindt 99%….Den är sååååå äkligLedsen

Oluf-56a
0

99 %, Den är sååååå God.

[Karro]
0

håller med Oluf-56a :) den är god! fast inte för mycket

silvertopp
0

Nä inte för mycket….Cool

Arnedanc
0

I mailet så sto det att dom hade tagit 99% ur sortimentet i Sverige.

Jennix
0

#15  Tråkigt men det klart, folk som är sockerätare är vana vid söt smak och dom lär inte gillar 99%. Jag tror det finns andra märken som har högre än 85%, men dyrare. Och säkert godare än Lindt också.

Det är lustigt, tidigare när jag stötte på folk som inte gillade godis kunde jag inte förstå HUR man inte kunde gilla sött!

Nu vet jag bättre… Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

magma
0

Sedan har jag läst någonstans, att smaken på chokladen kan variera mellan söt/bitter(besk/kryddig osv beroende på vilket land kakaon kommer från. Så om man köper en 99% chokladkaka med ett fabrikat, så ska man försöka välja en som kommer från ett land som odlar den typen av kakao som man gillar. (Det var någon som la in en länk till ett sånt där chokladställe på nätet, Pasi, var det du?! Tror det var där jag läste det.)

Amiechan
0

Skadlig har sitt favvoställe på nätet också. Tror det heter "Chokladshopen"

Edit: Fick länken av Skadlig! http://www.chokladshopen.com/ 

annie27
0

Oh va bra! Tack så mycket!

magma
0

det var nog det stället jag tänkte på- tror jag.

Jennix
0

Lindt är väl inte den finaste chokladen heller, så om man inte gillar deras mörka choklad så finns det en chans att man gillar ett annat märke bättre.

Choklad kan smaka rätt olika beroende på märke…

Oluf-56a
0

Om de har slutat med 99% för att de inte säljer mycket av den så är det inte underligt, den är ju hur svår som helst att få tag i, klart att de inte säljer mycket då.

silvertopp
0

Men har dom slutat sälja den? Orienthuset Göteborg har en 85% som är mycket godareSkrattande

Medlem
0

Jag har inte hitta 99% bara 85%. I ÖB finns en sort med 90% men vet inte vad de innehåller så jag vågar inte testa.

silvertopp
0

Nä ÖB s 90% kan man inte lita på den ligger no snarare på 65 -70 % , men 99% säljs på centralen i Göteborg.

Arnedanc
0

Jag har sett 99% i choklad-affären i bottenplan på NK i Stockholm, men det var ett tag sen jag kollade.

Skadlig
0

På länken ovan som Amiechan la in så har de cholkadsorter som innehåller 99%. Många av dem innehåller inte heller någon hemsk soja. De flesta har typ tre-fyra ingridienser: kakao, rörsocker och vanilj :)

odezza
0

Om man kan äta så pass låg halt som 70%, så är "master blend" från Malmö Chokladfabrik jättegod… innehåller bara kakaobönor och rörsocker…

Gillar man 100%-ig choklad, så har jag tidigare tipsat om en sort här… 

Räcka ut tungan

"still lost in space and time"

ashe
0

Jättebra med innehållsförteckning till lindts. har ofta stått med en i handen men inte köpt p gr av bristen på innehållsförteckning. De är ganska OK i pris nämligen.

Tack

Skadlig
0

Ska man handla choklad i butik så tycker jag att de är helt klart bäst

ullna
0

Ja, det är stor skillnad i smak på 70%ig choklad, och om man nu gilllar Lindt så är Madagaskar den mildaste.

Livelive
0
Livelive
0

test av choklad…står lite om sojalecitin och transfetter…längst ner…

http://www.sund.nu/docs/printArtikel.asp?art=335&tem=3&und=0

silvertopp
0

Ett tips från mig : Köp Moser-Roth edel bitter 85 % kakao, 125g, 13kr. Inköpt på orienthuset Göteborg. Jättegod och billig och förvånadsvärt lite kolhydrater 21,4. Mycket godare än lindts.

Caena
0

har för mig att jag gillar ingredigenslistan på lindts än marabous.. 
och nu när man vet vad det är för kh antal/100 så e de ju bara bra!.. 

nån dag ska jag ta mig in till någon bra chokladaffär och handla lite.. =)

JAUS
0

Föredrar man fruktig syrlighet före bitterhet så ska man köpa choklad med kakaobönor från Madagaskar. Rekommenderar Lindt som budgetalternativ och amedei om man vill ha bästa kvalité.

elisabeth83
0

Någon som vet kolhydratinnehållet på Lindts med havssalt? den är ju såååå underbar!!

nyttigajag
0

kollade massa chokladkakor igår när jag handlade..lindt ligger ganska högt 33-35% kolhydrater/100g

jag köptemarabou premium 86% cacao den innehåller 19g kolhydrater.

folk tittar konstigt kan jag meddela när man vänder på 25st scokladkakor och läser på varenda en…Glad

jenn_
0

#37 Lindt havssalt tror jag har ett kolhydratinnehåll runt 49g/100g om jag inte minns fel och det känns nästan. Den är väldigt söt……innehåller dessutom mjölkfett, tror jag.

men jag håller med om att den ändå är god.

Jag gillar Lindt 85 % bäst av budgetvarianterna. Även poulain 1848, 86 % är väldigt god, men svår att få tag i……

men just smaken av havssalt skulle jag önska fanns i även riktigt mörk choklad. Lindts är inte mer än 50% har jag för mig…..

buttercup
0

jag hittade en 95%ig choklad en gång… den var helt ljuvligt perfekt. Den heter Nero Morbido och kostar runt 50-70 kr kakan (100g), finns i utvalda chokladbutiker.

elisabeth83
0

Tack Jenn, då får man äte den med måtta och vid speciella tillfällen!

Adal
0

Villken tur att jag hittade denna infon. Tack Arnedanc!

pema
0

Jag har läst här någonstans om att det finns 100% choklad, kommer ihåg adressen i alla fall  pralinhuset.se.

Har inte provat den än men jag ska nog beställa den o prova den snart.