Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1662 ggr
venuseva
0

Kan man tänka sig smal?

Läser en artikel på svd.se om en grupp städerskor som inte tyckte att de hade någon fysiskt motion alls. Forskare delade in dem i 2 grupper och för den ena gruppen berättade man hur mycket kalorier de gjorde av med i sitt jobb.

Det höga blodtrycket som de flesta hade innan, sjönk märkbart hos den grupp som fick veta hur mycket de rörde på sig. Och de kände sig både piggare och smalare.

Märkligt, eller hur?  Tänk vad tankens kraft kan göra.  

Länk:http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/artikel_741359.svd

Effie
0

Jag har en bok någonstans i hyllorna som heter "Tänk dig smal". Fast den handlar mest om att man ska reda ut de psykologiska orsakerna till varför man är tjock, och om det finns några vinster med det (typ att man har en ursäkt att slippa konkurrera med andra). Redde man ut det skulle det vara lättare att gå ner i vikt, enligt boken.

Men visst har tanken kraft. Jag önskar att jag visste hur jag med tanken skulle kunna påverka Blodtryck och vikt..

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

venuseva
0

När jag gick ner 17kg med viktklubb.se under våren 2005, så vägde och mätte jag allt jag åt, och varje promenad varje dag drogs bort från vad jag åt, så att jag för det mesta låg på 1300 kcal per dag enl dataprogrammet. Har lätt för att följa instruktioner/handböcker/manualer och jag tror att någonstans i mig så visste jag att jag skulle gå ner 1kg varje vecka, som programmet sa. Vid 17kg sa stannade vikten. Där var jag ett år, tills jag började med LCHF i förhoppning om att fortsätta gå ner i vikt, men det blev det motsatta. Har gått upp i stället!

Skulle jag däremot skriva in allt i minmat.net och promenera så jag igen låg på 1300 kcal så skulle jag så klart gå ner i vikt. 

Men jag äter så här för jag har en överbelastad bukspottskörtel och kan fn bara äta protein och fett. Vikten är nu underordnad, hälsan "vikt"-igare.  

Det hjälper mig dock att träna, för jag vet igen, att när jag tränar så blir jag piggare.  Promenad varje dag är ett nytt mål igen efter perioder av vila.

Pasi
0

Visst har tanken kraft….tankar påverkar våra hormoner och kan därför även påverka vikten…oro och missnöje skapar viktuppgång och det motsatta viktnedgång.Glad
Fast det viktigaste är trots allt hur vi känner oss….känner vi oss nöjda och mår bra (god fysisk o mental hälsa mao) så är det bra i sig, oavsett vikt.

venuseva
0

#3, Right!

Säger som mitt barnbarn 2 år och 8 månader sa när föräldrar och syster var sjuka: "Jag är frisk, jag",

Andina
0

Oj, vad jag har tänkt!!!

(men inte har jag blivit smal för det… Obestämd)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

skogs-tolva
0

Tänker varje dag så det kankar, ingen viktnedgång här inte, heller….Tyst

zebrarandig
0

Det kanske fungerar bättre bland befolkningen att tänka sig fet?Obestämd

Det är en tanke som slår in med "lätthet".